Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | SMB16 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar. - Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar. - Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder. - Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel ekonomik kavramlar | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki | Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
4. Hafta | İnsan gücü planlaması | Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Sürdürülebilirlik kavramı | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama |
6. Hafta | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Beşeri sermaye ve eğitim | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Göç, eğitim ve kalkınma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
11. Hafta | Küreselleşme bağlamında eğitim | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama |
12. Hafta | Bilgi toplumunda eğitim ve öğretim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
13. Hafta | Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
14. Hafta | Değerlendirme | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
Günkör, C. (2017). Eğitim ve kalkınma ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3(1), 14-32. Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan. Hanusek, E. ve Woessmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank Policy Research Working Paper No. 4122. Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi? Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |