Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme SMB07 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
Dersi Verenler Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmek
Dersin İçeriği Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb.).
Ders Öğrenme Kazanımları - Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
- Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimini kavrar
- Program geliştirme sürecinin temellerini (ekonomik, toplumsal, bireysel, felsefi) açıklar
- Program geliştirme modellerini tanır
- Program geliştirme sürecinde hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme/değerlendirme sürecinin özelliklerini kavrar
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Temel kavramlar. Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati
2. Hafta Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
3. Hafta Program geliştirmenin felsefi temelleri Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
4. Hafta Program geliştirme tasarımları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta İhtiyaç Analizi Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Program geliştirme süreci. Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
7. Hafta Eğitim programının hedefleri ve çeşitleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Araştırma Görsel Sunum
9. Hafta Hedeflerin taksonomik sıralanması. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
10. Hafta İçerik düzenleme ve yaklaşımları. Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Program Geliştirmede Temel Sorunlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum
12. Hafta Program değerlendirme yaklaşımları Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma
13. Hafta Ödev/Proje Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994. Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 3 3 4 2 2 4 60
PY2 3 3 2 2 4 4 60
PY3 4 3 4 2 4 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 4 5 4 5 60
PY8 5 5 4 5 4 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 4 4 16
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 107
Dersin AKTS Kredisi 4,0