Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SMB06 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği, program dışı faaliyetlerin tanımı, Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim, sürecinde kullanımı, Program dışı faaliyet türleri, Program dışı faaliyetlerin öğrenen, motivasyonuna etkisi, Program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme, Program dışı faaliyetler ve bireysel gelişimi (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel) kapsamaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar.
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder.
- Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Program dışı faaliyet kavramı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
2. Hafta Program dışı faaliyet türleri Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
4. Hafta Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyonu Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
5. Hafta Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum
6. Hafta Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
7. Hafta Program dışı faaliyetler ve duygusal Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
10. Hafta Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
11. Hafta Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
13. Hafta Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyet Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları. (Ed. Laçin Şimşek, 2011). Pegem Akademi, Ankara. Erdoğan, KÖSE. (2013). Eğitim kurumlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinliklerin sınıflandırılmasına yönelik bir öneri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(2). Bakanlığı, M. E. (1989). Ortaokul ve Orta Öğretim Kurumlarındaki Öğrencilerin Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik. Tebliğler Dergisi, (2300). Mahoney, J. L., Cairns, B. D., & Farmer, T. W. (2003). Promoting interpersonal competence and educational success through extracurricular activity participation. Journal of educational psychology, 95(2), 409. Adıgüzel, Ö. (2011). Okul dışında farklı bir öğrenme ortamı olarak çocuk müzeleri. Eğitim Bilim Toplum, 4 (14), 32-41. Çavuş, R., Topsakal, Ü. U. ve Kaplan, A. Ö. (2013). İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli bilgievleri örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3 (1), 15-26. Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16 (2), 171-190.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106
Dersin AKTS Kredisi 4,0