Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk İşaret Dili SGK14 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, Ellerin beden durumu, Mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, İşareti anlamlandırma Özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma
Ders Öğrenme Kazanımları - İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.
- İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
- İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
2. Hafta El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
3. Hafta Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
4. Hafta İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Uygulama
5. Hafta El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
6. Hafta İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
7. Hafta Selamlaşma Hal hatır sorma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
10. Hafta TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
11. Hafta Duygu ve düşünceleri aktarma Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Duygu ve düşünceleri aktarma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
13. Hafta Karşı tarafı anlama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Final Ders Saati
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 60
PY4 3 4 4 2 60
PY6 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 81
Dersin AKTS Kredisi 3,0