Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültür ve Dil SGK10 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı dil kavramını kültür açısından değerlendirmek, iki kavramın birbiriyle olan ilişkilerini detaylı bir şekilde anlatmaktır. Dil ve kültür arasındaki çift yönlü ilişkinin toplumsal temelleri hakkında bilgi vermek, bu ilişkinin edebiyat açısından sezdirimleri üzerine yeterli donanım sağlamaktır.
Dersin İçeriği Kültür kavramı, toplumsal açıdan dil, Sapir ve Whorf Hipotezi, dil ve düşünce ilişkisi, Türk kültür tarihi, kültürsüz dil, dilsiz kültür konseptleri
Ders Öğrenme Kazanımları - Kültürel bir obje olarak dili inceler.
- Dilsel bir obje olarak kültüre eleştirel bakış kazanır.
- Dilsel farklılaşmada kültürün izlerini detaylı bir şekilde incelemeyi öğrenir.
- Türk kültürü üzerindeki dilin etkisi konusunda tarihsel olarak yorum yapma yeteneği kazanır.
- Dil ve kültür etkileşimi konusunda kuramsal bilgileri gerçek veri üzerinde değerlendirme yeteneği elde eder.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş, oryantasyon Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
2. Hafta Kültürel bir obje olarak dil Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta dilsel bir kavram olarak kültür Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma
4. Hafta dil ve kimlik Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
5. Hafta tarihsel süreç içerisinde dil kültür ilişkisi Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
6. Hafta Ara Sınav 1 Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
7. Hafta Sapir & Whorf hipotezi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Araştırma Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav 2 Ders Saati
9. Hafta Thomas S. Eliot ve İngiliz kültürü Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
10. Hafta Tennessee Williams ve Amerikan kültürü Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
11. Hafta Ömer Hayyam ve Fars kültürü Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
12. Hafta Yunus Emre Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım
13. Hafta Ziya Gökalp Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Kaplan, M. Kültür ve Dil. İstanbul, Dergah yayınlaro, 2011.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 3 3 2 2 4 5 60
PY4 4 4 4 5 4 4 60
PY6 3 3 4 2 4 4 60
PY7 3 3 4 2 4 4 60
PY8 4 4 4 2 4 4 60
PY9 4 5 4 2 4 4 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 4 52
Araştırma 4 4 16
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 96
Dersin AKTS Kredisi 3,0