Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Dil | SGK10 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dil kavramını kültür açısından değerlendirmek, iki kavramın birbiriyle olan ilişkilerini detaylı bir şekilde anlatmaktır. Dil ve kültür arasındaki çift yönlü ilişkinin toplumsal temelleri hakkında bilgi vermek, bu ilişkinin edebiyat açısından sezdirimleri üzerine yeterli donanım sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kültür kavramı, toplumsal açıdan dil, Sapir ve Whorf Hipotezi, dil ve düşünce ilişkisi, Türk kültür tarihi, kültürsüz dil, dilsiz kültür konseptleri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Kültürel bir obje olarak dili inceler. - Dilsel bir obje olarak kültüre eleştirel bakış kazanır. - Dilsel farklılaşmada kültürün izlerini detaylı bir şekilde incelemeyi öğrenir. - Türk kültürü üzerindeki dilin etkisi konusunda tarihsel olarak yorum yapma yeteneği kazanır. - Dil ve kültür etkileşimi konusunda kuramsal bilgileri gerçek veri üzerinde değerlendirme yeteneği elde eder. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş, oryantasyon | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
2. Hafta | Kültürel bir obje olarak dil | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
3. Hafta | dilsel bir kavram olarak kültür | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | dil ve kimlik | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
5. Hafta | tarihsel süreç içerisinde dil kültür ilişkisi | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
6. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Sapir & Whorf hipotezi | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 2 | Ders Saati |
9. Hafta | Thomas S. Eliot ve İngiliz kültürü | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
10. Hafta | Tennessee Williams ve Amerikan kültürü | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Ömer Hayyam ve Fars kültürü | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
12. Hafta | Yunus Emre | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati |
13. Hafta | Ziya Gökalp | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Kaplan, M. Kültür ve Dil. İstanbul, Dergah yayınlaro, 2011. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 60 |
PY4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 60 |
PY6 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY7 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY9 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Araştırma | 4 | 4 | 16 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |