Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arkeolojide Felsefi Yaklaşımlar | FLS339 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Arkeoloji Bilimi ile Felsefe Bilimi arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılması, kavranması |
Dersin İçeriği | Arkeoloji biliminin Felsefe bilimi ile etkileşiminin tarihinin sanılarından çok daha erken evrelerde gelişmeye başladığını ve birbirini besleyen iki önemli bilim dalı olduklarını anlatan, gösteren konu anlatımları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Arkeolojinin Ve Felsefenin tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma - Arkeolojik ve Felsefi ortak terim ve kavramları kullanabilme - Arkeolojik ve Felsefenin ortak noktalarını kavrayabilme - Arkeolojik yorumlamada Felsefe Biliminden, Felsefi değerlendirmelerde Arkeoloji Biliminden yararlanabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Arkeoloji ve Felsefe'de terim, kavram ve ilişkiler | |
2. Hafta | Arkeoloji ve Felsefe'nin tarihi perspektifi | |
3. Hafta | İnsanlık tarihinde 'kavramların' oluşumu, Felsefe'deki yansımaları | |
4. Hafta | Paleotik Çağ'dan itibaren estetik, sanat kavramlarının ortaya çıkışı ve Felsefi değerlendirmeleri | |
5. Hafta | Arkeolojide kuramlar, teorik ve ontolojik değerlendirmeler | |
6. Hafta | Genel Tekrar, Tartışma ve Değerlendirme | |
7. Hafta | Ara sınav | |
8. Hafta | İnsanın zihinsel ve bedensel gelişimi ile ortaya çıkan farklılıklar, gelişimler, yaratıların felsefi değerlendirmeleri | |
9. Hafta | Arkeolojide Eşsüremli - Artsüremli Yorumlama ve İnterddisipliner Çalışma Geleneği | |
10. Hafta | Başlangıcından itibaren Arkeolojik estetik ve sanat ürünleri | |
11. Hafta | Arkeolojik ve Felsefi okumalarda yorumlama ve değerlendirme | |
12. Hafta | Felsefenin Arkeolojiyi Yorumlamada Önem ve Yeri | |
13. Hafta | Arkeolojik buluntuları Felsefi Açıdan Yorumlama Yöntemleri | |
14. Hafta | Genel Tekrar, Tartışma ve Değerlendirme |
C. Renfrew, - P. Bahn, Archaeology: Theories, Methods and Practice, Londra, 1991. |
C. K. Maisels, Uygarlığın Doğuşu, Ankara, 1999. |
M. Carter, Archaeology, Dorset, 1980. |
K. M. Kenyon, Beginning in Archaeology, Londra, 1961. |
R. Atkinson, Field Archaeology, 1953. |
M. Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji, 2012 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 2 | 21 | 42 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama DS | 1 | 39,5 | 39,5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |