Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefede Güncel Problemler | FLS424 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. MUHAMMET ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı 20. ve 21. Yüzyılda felsefenin konu ettiği problem alanlarını tanıtmak ve incelemektir. |
Dersin İçeriği | Epistemoloji bağlamında “doğruluma ve anlamlandırma kuramları”; bilim felsefesi bağlamında “klasik bilimsel yöntemin eleştirileri”, etik bağlamda “özgürlük, ahlak ve sorumluluk arasındaki ilişki”, “göç sorunu”; teknoloji bağlamında “yapay zekâ ve bilinç çalışmaları”, siyasi bağlamda “demokrasinin paradoksları”. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Felsefenin güncel problemleri hakkında bilgi sahibi olur - Güncel problemlere yönelik çözüm önerileri üretir - Dİğer disiplinler ile felsefe arasında ilişki kurar - Güncel epistemolojik, etik ve ontolojik öğretileri öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş: Güncel felsefe problemleri | |
2. Hafta | Epistemoloji'de güncel problemler | |
3. Hafta | Epistemoloji'de güncel problemler | |
4. Hafta | Mantıkçı Pozitivizm | |
5. Hafta | Tractatus ve Wittgenstein | |
6. Hafta | Gettier Örneği | |
7. Hafta | Şüphecilik ve Bilgi | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Bilim Felsefesi Problemleri: Tümevarım ve Nedensellik | |
10. Hafta | Bilim Felsefesi Problemleri: Determinizm ve Kuantum Fiziği | |
11. Hafta | Etik: Yapay Zeka ve Ahlak | |
12. Hafta | Etik: Göç | |
13. Hafta | Bilinç Nedir? | |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | |
15. Hafta | Final |
• Bilim Dedikleri- Bilimin Doğası, Statüsü ve Yöntemleri Üzerine Bir Değerlendirme, Alan Chalmers, çev. Hüsamettin Arslan, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2008. |
• Yönteme Karşı, Paul Feyerabend, çev. Ertuğrul Başer, Ayrıntı Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 2014. |
• Açık Toplum ve Düşmanları, Karl R. Popper, çev. Mete Tunçay ve Harun Rızatepe Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2013. |
• Zihnin Yeniden Keşfi, John Searle, çev. Muhittin Macit, Litera Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
• Dünyayı Yaratmak Ya Da Küreselleşme, Jean-Luc Nancy, çev. Murat Erşen, MonoKL Yayınları, İstanbul,2014. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |