Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Varoluşçuluk | FLS330 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin hedefi varoluşçuluğun genel özelliklerini belirledikten sonra varoluşçuluğun kurucusu olan Kierkegaard’un metinlerinin incelenmesi ve tartışılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Hegel eleştirisi bağlamında Kierkegaard’un eserlerindeki ironi, mizah, diyalektik yapı ve takma adlı eserlerin oluşturduğu varoluşsal diyalog yorumlanacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1. Varoşçuluğun temel ilkelerini kavrar - 2. Kierkegaard’ın Hegel eleştirisini öğrenir - 3. Bireyin sistematik yapılar karşısındaki önceliğini kavrar - 4. Kierkegaard’ın kendisinden sonraki Varoluşçu geleneği nasıl etkilediğini öğrenir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Varoluşçuluk nedir? Tarihsel bir sınıflama | |
2. Hafta | Birey ve Sistem | |
3. Hafta | Kierkegaard ve Hegel | |
4. Hafta | İroni Kavramı | |
5. Hafta | Kaygı Kavramı | |
6. Hafta | Kaygı Kavramı | |
7. Hafta | Kaygı Kavramı | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Korku ve Titreme | |
10. Hafta | Korku ve Titreme | |
11. Hafta | Felsefe Parçaları ya da Bir Parça Felsefe | |
12. Hafta | Felsefe Parçaları ya da Bir Parça Felsefe | |
13. Hafta | Felsefe Parçaları ya da Bir Parça Felsefe | |
14. Hafta | Kierkegaard’ın Etkisi | |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
• Korku ve Titreme; Kierkegaard, (Çev. İbrahim Kapaklıkaya), Anka Yayınları,İstanbul 2002 |
• İroni Kavramı, Kierkegaard, (Çev. Sıla Okur), Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul 2003. |
• Kahkaha Benden Yana, Kierkegaard, (Çev. Nedim Çatlı), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2000. |
• Ölümcül Hastalık Umutsuzluk; Kierkegaard, (Çev. Mehmet Mukadder Yakupoğlu), Doğu Batı Yayınları, Anlara, 2004 |
• Felsefe Parçaları ya da Bir Parça Felsefe; Kierkegaard, (Çev. Doğan Şahiner), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2005. |
• Günlüklerden ve Makalelerden Seçmeler; Kierkegaard, (Çev. İbrahim Kapakalıkaya), Anka Yayınları, İstanbul 2005. |
• Kaygı Kavramı; Kierkegaard, (Çev. Türker Armaner), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2006 |
• Baştan Çıkarıcının Günlüğü; Kierkegaard, (Çev. Nur Beier), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,İstanbul, 2013 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |