Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | FLS320 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı eğitim, bilme ve öğrenme kavramları üzerine felsefi analiz yapmak, eğitimin birey, toplum, devlet ilişkisinde yeri ve önemi üzerine temel kuramları tartışmak ve iyi bir eğitimin koşul ve olanaklarını ve problemlerini düşünürlerin sunduğu kuramlar çerçevesinde ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Bilgi ve bilimsel yöntem, felsefe ve eğitim ilişkisi,eğitim felsefesinin problemleri ve temel teoriler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eğitim felsefesinin temel kavramlarını ve problemlerini öğrenmek - Eğitimde yöntem uygulamayı öğrenmek - Kavramsal ve analitik öğrenme yöntemlerini analiz etmek - Temel teorileri tartışmak ve karşılaştırmak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş | |
2. Hafta | Felsefe ve Eğitim İlişkisi | |
3. Hafta | Eğitim Felsefesinin Temel Kavram ve Problemleri | |
4. Hafta | Eğitim Felsefesinde Bilimsel Yöntem | |
5. Hafta | Eğitim Felsefesinin Klasik Yaklaşımları | |
6. Hafta | John Dewey’nin Eğitim Felsefesi | |
7. Hafta | John Dewey’nin Eğitim Felsefesi | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Eğitim ve Analitik Felsefe | |
10. Hafta | Eğitim ve Kıta Avrupası Felsefesi | |
11. Hafta | Bilgi, Mantık, Eleştirel Düşünme ve Eğitim | |
12. Hafta | Ahlak, Siyaset ve Eğitim | |
13. Hafta | Kültür, Toplum ve Eğitim | |
14. Hafta | Eğitim ve Problemler | |
15. Hafta | Final |
Nel Noddings, Eğitim Felsefesi, Nobel Akademi, İstanbul 2015. |
John Dewey, Demokrasi ve Eğitim, Yeryüzü Yayınevi, İstanbul,. |
Gerald L. Gutek, Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, çev. Nesrin Kale, Ütopya Yayınevi, İstanbul 2014. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |