Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri I MAT131 1. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma
Dersin İçeriği Analitik Geometrinin Temel Prensipleri, Kartezyen ve Kutupsal Koordinatlar, Düzlemde Doğru, Çember, Elips, Parabol ve Hiperbol.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1.Afin uzay, afin çatı, afin koordinat sistemi, öklid uzayı, öklid çatı, öklid koordinat sistemi, düzlemde dik koordinat sistemi, düzlemde eğik koordinat sistemi kavramlarını bilir.
- 2.Düzlemde ötelemeler, dönmeler, yansımaları bilir.
- 3.Düzlemde doğru denklemleri, noktanın bir doğruya göre durumu, bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğrunun birbirine göre durumlarını bilir ve uygulamalarını yapar.
- 4.Çember, elips, parabol, hiperbol kavramlarını bilir ve temel problemleri çözer.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Düzlemde vektörler, vektörler üzerindeki işlemler
2. Hafta Paralel ve dik vektörler, skaler çarpım, lineer bağımsızlık, taban
3. Hafta Düzlemde doğrular, doğru denklemleri
4. Hafta Bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğrunun birbirine göre durumları
5. Hafta Düzlemde eğriler, düzlemde kutupsal koordinatlar
6. Hafta Düzlemde kutupsal koordinatlar, eğrilerin parametrik denklemleri
7. Hafta Genel soru çözümü
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Koniklerin analitik incelenmesi
10. Hafta Çemberin analitik incelenmesi
11. Hafta Elipsin analitik incelenmesi
12. Hafta Hiperbolün analitik incelenmesi
13. Hafta Parabolün analitik incelenmesi
14. Hafta Parabolün analitik incelenmesi
Kaynaklar
1.Hacısalioğlu, H.H., İki ve Üç Boyutlu Uzaylarda Analitik Geometri, 2. Baskı, 1985.
2.Kaya, R., Analitik Geometri, 3. Baskı, 1992
3.Kaya, A., Düzlem ve Uzay analitik Geometri Kuram ve Sorular (çeviri), 1987.
4.Edward C.H., Penney, D.E., Matematik Analiz ve Analitik Geometri (translated in 2001).
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 -
PY4 4 4 4 4 4 60
PY5 1 1 1 1 1 -
PY6 1 0 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 -
PY9 4 4 4 4 4 60
PY10 5 5 5 5 5 60
PY11 4 4 4 4 4 60
PY12 5 5 5 5 5 60
PY13 5 5 5 5 5 60
PY14 3 3 3 3 3 60
PY15 1 1 1 1 1 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 5 1,5 7,5
Final 1 2 2
Uygulama DS 15 4 60
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0