Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analiz II MAT112 2. Yarıyıl 4 + 2 5,0 7,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. FUAT USTA
Dersi Verenler Prof. Dr. FUAT USTA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere integral kavramı, integral alma teknikleri ve integralin uygulamaları ve seriler hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği Belirsiz İntegral, İntegral Alma Yöntemleri (Değişken Değiştirme, Kısmi Integrasyon, Basit Kesirlere Ayırma, İndirgeme Formülleri), Binom İntegrali ve Özellikleri, Köklü ifadelerin İntegrali, Belirli İntegrale Giriş, Riemann İntegrali ve Özellikleri, İntegral Hesabın Temel Teoremi ve Diğer Teoremler, Belirli İntegralin Uygulamaları (Alan Hesabı, Yay Uzunluğu ve Hacim Hesabı), Seriler, Serilerin Yakınsaklık ve Iraksaklık Kavramları, Yakınsaklık Testleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Belirli integral kavramının temel çıkış prensibini kavrayabilme
- İntegrali gerçek hayattaki kullanım alanlarına uygulayabilme
- Seriler ve yakınsaklık testlerini algılayabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Belirsiz İntegral Ders Saati
2. Hafta İntegral Alma Yöntemleri: Değişken Değiştirme, Kısmi İntegrasyon Ders Saati
3. Hafta İntegral Alma Yöntemleri: Basit Kesirlere Ayırma, İndirgeme Formülleri Ders Saati
4. Hafta Binom İntegrali ve Özellikleri, Köklü İfadelerin İntegrali Ders Saati
5. Hafta Belirli İntegrale Giriş Ders Saati
6. Hafta Riemann İntegrali ve Özellikleri Ders Saati
7. Hafta Riemann İntegrali ve Özellikleri Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İntegral Hesabın Temel Teoremi ve Diğer Teoremler
10. Hafta Belirli İntegralin Uygulamaları: Alan Hesabı, Yay Uzunluğu Hesabı Ders Saati
11. Hafta Belirli İntegralin Uygulamaları: Hacim Hesabı Ders Saati
12. Hafta Belirli İntegralin Uygulamaları: Dönel Yüzeylerin Alan Hesabı Ders Saati
13. Hafta Seri Kavramı Ders Saati
14. Hafta Yakınsaklık Testleri Ders Saati
Kaynaklar
1. Balcı M. (1997). Matematik Analiz, Cilt2, Ankara
2.Balcı M. (1997). Çözümlü Matematik Analiz Problemleri2, Ankara. Balcı Yayınları
3.Dennis D. Berkey ,Calculus, second edition, Boston University, 1998.
4.Spivak M., Calculus (translated in 1997), mathematics association.
5.Dönmez, A., Çözümlü, Alıştırmalı Matematik Analiz-2, Beta Basım Yayım Dağıtım, (2001).
6.Edward C.H., Penney, D.E., Matematik Analiz ve Analitik Geometri (translated in 2001
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 4 4 -
PY2 3 3 3 3 -
PY3 4 4 4 4 -
PY5 4 4 4 4 -
PY6 1 1 1 1 -
PY7 4 4 4 4 -
PY8 2 2 2 2 -
PY9 4 4 4 4 -
PY10 4 4 4 4 -
PY11 2 2 2 2 -
PY12 5 5 5 5 -
PY13 3 3 3 3 -
PY14 5 5 5 5 -
PY15 1 1 1 1 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 6 84
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 10 1 10
Kısa Sınav 1 1 1,5 1,5
Final 1 3 3
Uygulama 14 1,5 21
Uygulama DS 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 178,5
Dersin AKTS Kredisi 7,0