Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Ergen ve Ruh Sağlığı Hastalıkları TIP520 9 18 + 22 0,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Entegre Tıp Staj
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELTEM KÜÇÜKDAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bebek, çocuk ve ergenlerin aile ve toplum içinde ruhsal yönden sağlıklı gelişmelerini desteklemek, normal gelişimsel dönemlere özgü sorunlar ve gelişimsel krizlerle ortaya çıkan ruhsal hastalık belirtilerini ayrıştırabilmek ayrıştırmak, sağaltmak ve önlemek için gerekli ve yeterli bilgi, beceri ve tutumların öğretilmesi
Dersin İçeriği • Psikiyatrik Semiyoloji Gelişim kuramları • Çocuk ve ergenlerde Yıkıcı Davranış Bozuklukları • Çocuk ve ergenlerde anksiyete bozuklukları • Çocuk ihmali ve istismarı Aile içi şiddet ve travma • Bebek ve küçük çocuklarda ruhsal değerlendirme / Muayene • Mental retardasyon ve İletişim bozuklukları • Çocuk ve ergenlerde alkol-madde kullanım bozuklukları • Okul çağı çocuklarında ruhsal Değerlendirme / Muayene • Otizm spektrum bozuklukları • Dışa Atım Bozuklukları • Çocuk ve ergenlerde duygu durum bozuklukları • Çocuk ve ergenlerde psikiyatrik aciller • Ergenlerde ruhsal Değerlendirme / Muayene • Çocuk ve ergenlerde Uyku Bozuklukları • Çocuk ve ergenlerde yeme bozuklukları • Çocuk ve Ergenlerde Temel Psikofarmakoloji
Ders Öğrenme Kazanımları - Psikiyatri Kliniğine her türlü yakınma ile başvuran hastalar için sistematik değerlendirme yapar, odaklanmış öykü alır, fizik muayene yapar, ayırıcı tanıyı listeler, gerekli tetkikleri ister ve yorumlar, acil tedavileri yapar, girişimleri uygular ve uygun yönlendirmeleri ve tedavi planını yapar.
- Kanıta dayalı Psikiyatri uygulamalarının temel prensipleri açıklar.
- Psikiyatride saldırgan hastanın tanınması, tedavisi ve yönetimi ile ilgili temel prensipleri açıklar ve uygular.
- Psikiyatri Kliniğine başvuran tüm hastalar için yasal sorumluklarını açıklar ve kayıtları tutar.
- Adli olgu olarak değerlendirilmesi gereken hastaları tanır, gerekli yasal işlemleri tanımlar.
- Psikiyatri Kliniğine başvuran tüm hastalar için toplum sağlığını etkileyen durumları tanımlar, hasta ve yakınlarına eğitim verir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Çocuk Ergen ve Ruh Sağlığı Hastalıkları Stajı 1. Hafta Ders Saati Uygulama
Kaynaklar
• Ertuğrul Köroğlu. DSM-5 Tanısal Görüşme Kitabı • Ders sunumları • Benjamin Sadock, Virginia Sadock. Synopsis Of Psychiatry. • Orhan Öztürk, Aylin Uluşahin .Ruh Sağlığı Bozuklukları Kitabı
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 2 2 2 2 2 2 2 -
PY2 4 4 4 4 4 4 4 60
PY3 5 5 5 5 5 5 5 60
PY4 1 1 1 1 1 1 1 -
PY5 4 4 4 4 4 4 4 60
PY6 5 5 5 5 5 5 5 60
PY11 5 5 5 5 5 5 5 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 18 18
Uygulama 1 22 22
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 42
Dersin AKTS Kredisi 2,0