Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Cerrahisi | TIP412 | 7 | 18 + 22 | 0,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Entegre Tıp Staj |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Murat KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocukların cerrahi hastalıklarını ayırabilme; tanı, izlem ve tedavi, yenidoğan dönemindeki cerrahi hastalıklarının tanı ve tedavisine yaklaşım, Acil cerrahi müdahale gerektiren durumların öğrenilmesi, yeniliklerin izlenebilmesi ve çocuklara uygulanan cerrahi girişimlerin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | • Çocuk cerrahisinin tarihçesi ve giriş • Hirschsprung Hastalığı • Çocuklarda Akut Karın • İnguinoskrotal bölge patolojileri • İntestinal Atrezi ve Obstruksiyon • Kabızlık ve dışkı kaçırma • Çocuklarda İntersekse cerrahi yaklaşım • Hipospadias • Cerrahi sünnet nasıl yapılır? • Çocuklarda karın duvarı defektleri • Nekrotizan Enterokolit • Literatür • Çocuklarda baş ve boyunun cerrahi hastalıkları • İYE ve VUR • Anorektal Malformasyon • Çocukluk Çağı Solid Tümörleri • Yanıklar • Seminer • Kalıcı periton diyaliz kateterleri, Subkutan infüzyon Port uygulamaları • Diyafragma Hastalıkları • Çocuklarda Cerrahi Sarılıklar ve Biliyer Atrezi • Yabancı cisim aspirasyonu, Gastrointestinal sistem yabancı cisimleri • Prenatal hidroüreteronefroz • Çocuklarda Üriner Sistem Taş Hastalığı • Çocuklarda penisin cerrahi hastalıkları ve Sünnet • Özefagus Atrezisi • Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu • Sıvı Elektrolit tedavisi • Foley sonda,TAK kateterleri, sistofix, göğüs tüpü, sertofix, NG ve beslenme tüpleri • Enürezis Nokturna • Korozif madde içilmesi ve korozif özofajitler |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Vücudun, organ ve organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini anlatabilir - Hastalıkların etyoloji ve patogenezini, klinik ve tanısal özelliklerini biyopsikososyal model çerçevesinde açıklayabilir - Ayrıntılı ve güvenilir anemnez alabilir, fizik muayene, tanı ve tedavide sık kullanılan temel tıbbi girişimleri yapabilir - Hayatı tehdit eden acil hastalıklara ilk müdahaleyi yapabilir, gerektiğinde hasta sevk ve naklini sağlayabilir - Hastalıkların tedavisinde bilimsel veriye ve kanıta dayalı, etkinliği yüksek yöntemleri seçer ve uygular - Hekimlik sanatının etik ilkelerini uygular - Sağlık hizmetlerinin sunulması, yönetimi, örgütlenmesi ve finansmanını bilir ve hekimlik uygulamasının yasal kurallarını ve risk yönetimini yapabilir - Koruyucu hekimlik ilkelerini uygulayabilir, toplum ve bireylerin sağlığını korumak için konu ile ilgili diğer tüm paydaşlar ile işbirliği yapabilir. - Bilimsel araştırma yapabilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri, mesleki uygulamalarına aktarır. - Tıpla ilgili bilgilerini güncellemek için literatür izleyecek kadar yabancı dil bilir, bilimsel çalışmaları değerlendirebilecek ölçüde istatistik ve bilgisayar yöntemlerini kullanabilir. - Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurabilir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Çocuk cerrahisi staj 1. hafta | Uygulama Ders Saati |
2. Hafta | Çocuk cerrahisi stajı 2. hafta | Uygulama Ders Saati |
The British Association of Paediatric Surgeons (BAPS) |
BAŞAKLAR A. Can: Yenidoğanın Cerrahi Hastalıkları, Palme Yayıncılık, Ocak 1994, |
Türkiye Çocuk Cerrahisi Derneği web sayfası (www.tccd.org.tr |
Pediatric Surgery 6th edition Jay L. Grosfeld Elsevier Health MEA |
Doküman | obstip.duzce.edu.tr |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY2 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 18 | 18 |
Uygulama | 1 | 22 | 22 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 43 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |