Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Tıp | TIP517 | 9 | 52 + 28 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Entegre Tıp Staj |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Hasan SULTANOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Cihat DEMİR Doç. Dr. Mustafa BOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Salih KARAKOYUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Acil tıp hekimliğinde temel kavramları öğrenmek ve uygulamak |
Dersin İçeriği | • Acil Tıp Tanımı ve Acil Tıpa Giriş • Acil Serviste Anemnez • Acil Serviste Fizik Muayene • Ani Ölüm • Temel Yaşam Desteği • Arrest Ritimleri • İleri Kardiyak Yaşam Desteği • İleri Yaşam Desteği Uygulaması • Pediatrik İleri Kardiyak Yaşam Desteği • EKG Çekme Ve Yorumlama • Akut Koroner Sendromlar • Literatur Saati • Acil Hava Yolu Yöntemleri • Hızlı Ardışık Entubasyon Uygulama • Koma Hastasına Yaklaşım • Ritim Bozukluklarına Yaklaşım • Folley Sonda Takma • Nazogastrik Sonda Takma • Çoklu Travma Hastasına Yaklaşım • Çoklu Travma Hastasında Şokun Tedavisi • Akut Yara, Yara Bakımı Ve Kapatma • Kafa Travması • Gögüs Travması • Batın Travması • Omurilik Ve Extremite Travması • İntoksikasyonlar • Karbonmonoksit Zehirlenmesi • Parasetamol Zehirlenmesi • Salisilik Asit Zehirlenmesi • Alkol Zehirlenmeleri • Madde Bağlnlılıkları • Baratravmalar • Hayvan Isırıkları • Suda Boğulmalar • Sıcak Ve Soguk Aciller • Yanıklar • Elektrik Yanıkları • Aort Anevrizması • Aort Diseksiyonu • Akut Arter Embolisi • Pulmaner Emboli • Senkop Nedenlerini • Literatur Saati • Gebe Travma • Çocuk Travma • Pelvik Ve Genito Üriner Travma • Acil Hastalıklarda Ayırıcı Tanı • Damar Yolu Açma • Atel Ve Alçı Uygulama • Kırmızı Göz • Hipertansiyon Tedavi • KOAH, • Astım • Akciger Ödemi • Karın Ağrısı • Üregenital Aciller |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Acil durumlarda hasta triyajı yapabilmek. - Acil hava yolu açma prosedürlerini bilmek ve uygulayabilmek. - Damar yolu açma prosedürlerini bilmek ve uygulayabilmek. - Temel Yaşam Desteği algoritmalarını bilmek ve uygulayabilmek. - İleri Kardiyak Yaşam Desteği algoritmalarını bilmek ve uygulayabilmek. - Multitravmalı hastaya acil yaklaşım prensiplerini bilmek, ilk bakı, resusitasyon süreci ve ikincil bakısını gerçekleştirebilmek. - Arter ponksiyonu yapabilmek ve arter kan gazlarını yorumlayabilmek. - EKG çekebilmek ve temel EKG yorumunu bilmek. - Hayatı tehdit eden disritmileri tanımak ve yönetimini bilmek. - Hayatı tehdit eden göğüs ağrısı nedenlerinin ayırıcı tanı ve acil tedavisini bilmek. - Hayatı tehdit eden dispne nedenlerinin ayırıcı tanısını ve tedavisini bilmek. - Acil servise nöbet geçirerek gelen bir hastada tanı, tedavi ve takip algoritmalarını bilmek. - Şuuru kapalı hastanın ayırıcı tanı ve acil tedavi algoritmalarını bilmek. - Zehirlenmiş hastalarda genel tedavi prensiplerini bilmek. - Ortopedik acil durumları, atel, alçı ve omurga tespiti uygulamalarını bilmek. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Acil Tıp Stajı 1. Hafta | Ders Saati Uygulama |
2. Hafta | Acil Tıp Stajı 2. Hafta | Uygulama Ders Saati |
3. Hafta | Acil Tıp Stajı 3. Hafta | Ders Saati Uygulama |
AHA Kılavuzu |
Tintinalli's Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide veya Türkçe çevirisi, Textbook of Adult Emergency Medicine, Rosen's Emergency Medicine |
Doküman | https://obstip.duzce.edu.tr |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | DK14 | DK15 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 52 | 52 |
Uygulama | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |