Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı | TIP606 | 11 | 0 + 160 | 0,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Entegre Tıp Staj |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Atilla Senih MAYDA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye halk sağlığı bakış açısını ve halk sağlığı temel bilgilerini, Türkiye’nin sağlık sistemini ve koruyucu sağlık hizmetlerini ve sağlıklı yaşam biçimlerini içeren bilgileri kazandırmak ve yorumlatmak, sağlıkla ilgili ildeki kurum ve kuruluşları tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | • Halk sağlığına giriş, Sağlık Ocağı kayıtları • Kadın Sağlığı, Çocuk Sağlığı • Nükleer, kimyasal biyolojik savaş ve noniyonizan radyasyon • Toplum Sağlığı Merkezi • Toplum Sağlığı Merkezi • Verem Savaş Dispanseri • Kızılay Kan Merkezi • Araştırma Önerisi Hazırlama • Araştırma Önerisi Hazırlama • Araştırma Önerisi Hazırlama • Veri toplama • Veri toplama • Veri toplama • Veri toplama • Veri toplama, makale sunumu • Huzurevi ve yetiştirme yurdu gezisi • Tsm nedir?, • Çevre Sağlığı, Sunum Teknikleri • Veri toplama, makale sunumu • Aşılama Hizmetleri, Bulaşıcı hastalıklar • İş sağlığı örgütlenmesi ve uygulamaları ve işyeri gezisi • Aile içi şiddet ve birinci basamakta ruh sağlığını koruma • Kronik hastalıklardan korunma ve sağlıklı beslenme • Veri toplama, makale sunumu • Düzce belediyesi Gezisi • Analiz ve rapor yazma • Analiz ve rapor yazma • Analiz ve rapor yazma • Analiz ve rapor yazma • Araştırma raporu sunumu ve değerlendirme geri bildiri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- • Birinci basamak sağlık kuruluşlarında kullanılan kayıt formlarını doldurabilecektir. • Bir toplumun ana ve çocuk sağlığı düzeyinin nasıl değerlendirilebileceğini açıklayabilecektir. • Bilimsel bir araştırma nasıl planlanır, uygulanır analizi nasıl yapılır ve raporu nasıl yazılır açıklayabilir. Verem savaş dispanserinin işleyişini değerlendirebilir. • Kızılay Kan Merkezinin çalışmalarını tanımlayabilir. - • Toplum Sağlığı Merkezinde yapılan işleri sayabilir. • Birinci basamakta çalışan sağlık personelinin görev yetki ve sorumluluklarını sayabilir. • Nükleer enerjinin ve noniyonizan radyasyonun sağlığa etkilerini sayabilir. • Mesleki etik konularını öğrenir - • Learns occupational health organization • Learns to review the epidemic. • Students can list the principles of chronic disease prevention and healthy eating. • Learns to measure chlorine in water • Learns to do the research presentation - • Aile içi şiddet ve birinci basamakta ruh sağlığını koruma konusunda bilgi edinir. • Makale sunumu ilkelerini sayabilir. • Aşı takvimini öğrenir. • Çevre sağlık ilişkisini açıklayabilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Halk Sağlığı | Uygulama Ders Saati |
2. Hafta | Halk Sağlığı | Ders Saati Uygulama |
3. Hafta | Halk Sağlığı | Ders Saati Uygulama |
4. Hafta | Halk Sağlığı | Uygulama Ders Saati |
5. Hafta | Halk Sağlığı | Uygulama Ders Saati |
6. Hafta | Halk Sağlığı | Ders Saati Uygulama |
7. Hafta | Halk Sağlığı | Ders Saati Uygulama |
8. Hafta | Halk Sağlığı | Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | Halk Sağlığı | Ders Saati Uygulama |
1.Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006.. 2. Oxford Textbook of Public Health 2004.R.S.Greenberg, S.R.Daniels, W.D.Flanders, J.W.Eley, J.R.Boring. Medical 3.Epidemiology. Appleton & Lange, 1996. 4. R.Beaglehole, R.Bonita, T.Kjellström. Temel Epidemiyoloji, WHO-1993. Nobel&Güneş Tıp Kitapevi, 1998. Gordis L, Epidemiology, Elsevier Inc., 2004. |
Doküman | https://obstip.duzce.edu.tr/ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 60 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60,60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60,60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Uygulama | 1 | 160 | 160 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |