Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikiyatri | TIP512 | 9 | 45 + 59 | 0,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Entegre Tıp Staj |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Ahmet ATAOĞLU Prof. Dr. Adnan ÖZÇETİN Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN KARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikiyatrik semiyolojiyi kavrayan, psikiyatrik belirtilerle normal düşünce, duygu ve davranışları ayırabilen ve psikiyatrik hastalıkların tanı ve ayırıcı tanısını yapabilen, gerektiğinde tedaviye başlayan ve başlanmış tedaviyi sürdürebilen öğrenci yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | • Psikiyatrinin tanımı, tarihçesi, temel ilkeler, kavramlar ve psikiyatrik epidemiyoloji • Ruh sağlığı ve bozukluklarında tanı ve sınıflandırma • Hasta hekim ilişkisinin ilkeleri ve psikiyatrik görüşme, gözlem ve öykü alma kılavuzu • Davranışın nörobiyolojik ve psikodinamik temelleri, benliğin savunma düzenekleri • Kişilik gelişimi, psikoseksüel ve psikososyal gelişim • Ruhsal etkenlere bağlı olan fizyolojik ve yapı bozuklukları • Çocukluk çağı ruhsal sorunları ve bozuklukları • Organik ruhsal bozukluklar • Şizofreni • Kişilik bozuklukları • Sanrısal bozukluk • Diğer psikotik bozukluklar • Duygudurum bozuklukları • Anksiyete bozuklukları • Somatoform bozukluklar • Uyum bozuklukları • Cinsel işlev bozuklukları • Dissosiyatif bozukluklar • Psikoterapiler • Alkol-madde kullanımına bağlı bozukluklar • Adli psikiyatri • Psikiyatrik tedaviler • Sınav |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Vücudun, organ ve organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini anlatabilir - Hastalıkların etyoloji ve patogenezini, klinik ve tanısal özelliklerini biyopsikososyal model çerçevesinde açıklayabilir - Ayrıntılı ve güvenilir anemnez alabilir, fizik muayene, tanı ve tedavide sık kullanılan temel tıbbi girişimleri yapabilir - Hayatı tehdit eden acil hastalıklara ilk müdahaleyi yapabilir, gerektiğinde hasta sevk ve naklini sağlayabilir - Hastalıkların tedavisinde bilimsel veriye ve kanıta dayalı, etkinliği yüksek yöntemleri seçer ve uygular - Hekimlik sanatının etik ilkelerini uygular - Sağlık hizmetlerinin sunulması, yönetimi, örgütlenmesi ve finansmanını bilir ve hekimlik uygulamasının yasal kurallarını ve risk yönetimini yapabilir - Koruyucu hekimlik ilkelerini uygulayabilir, toplum ve bireylerin sağlığını korumak için konu ile ilgili diğer tüm paydaşlar ile işbirliği yapabilir. - Bilimsel araştırma yapabilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri, mesleki uygulamalarına aktarır. - Tıpla ilgili bilgilerini güncellemek için literatür izleyecek kadar yabancı dil bilir, bilimsel çalışmaları değerlendirebilecek ölçüde istatistik ve bilgisayar yöntemlerini kullanabilir. - Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurabilir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Psikiyatri stajı 1.hafta | Ders Saati Uygulama |
2. Hafta | Psikiyatri stajı 2.hafta | Uygulama Ders Saati |
3. Hafta | Psikiyatri stajı 3.hafta | Ders Saati Uygulama |
Kaplan & Sadock’s Comprehensive Textbook of Psychiatry (Çev. Editörleri: Aydın H, Bozkurt A.) Ankara / Türkiye: Güneş Kitabevi Ltd.Şti., Lippincott Williams & Wilkins. 2007 |
Köroğlu E, Güleç C. (Editörler) Psikiyatri Temel Kitabı, 2. baskı, Ankara: Hekimler yayın birliği. 2007 |
Öztürk MO, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, yenilenmiş 11.baskı, Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. 2008. |
Cüceloğlu D. İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi 12. basım, 2009. |
KÖKNEL,Özcan. Davranış Bilimleri.Bayrak matbaası.1989. |
Doküman | obstip.duzce.edu.tr |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY2 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 60 |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 45 | 45 |
Uygulama | 1 | 59 | 59 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |