Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortopedi ve Travmatoloji TIP509 9 38 + 66 0,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Entegre Tıp Staj
Dersin Verilişi Yüz Yüze eğitim
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet ARICAN
Doç. Dr. Zekeriya Okan KARADUMAN
Dr. Öğr. Üyesi SÖNMEZ SAĞLAM
Dr. Öğr. Üyesi MÜCAHİD OSMAN YÜCEL
Dr. Öğr. Üyesi RAŞİT EMİN DALASLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ortopedi ve Travmatoloji'deki hastalıkları ve kırık-çıkıkları tanıyabilmek, bir kısmının tedavisini üstlenebilmek, gerektiğinde ortopedist bulunan bir merkeze hastalara ilk müdahalelerini yaparak sevk edebilmek
Dersin İçeriği • Ortopedi ve travmatolojiye giriş (TERMİNOLOJİ, NÖTRAL SIFIR SİSİTEMİ,MUAYENE YÖNTEMLERİ) • Üst ekstremite muayeneleri • Alt ekstremite muayeneleri • Travmalı hastaya genel yaklaşım • Kırık iyileşmesi ve genel tedavi prensipleri • Kırık komplikasyonları( Açık kırıklar ve kompartman sendromu) • Üst ekstremite kırıkları ve çıkıkları 1-omuz çıkığıhumerus proksimal uç ve diafiz kırıkları • Pratik • Üstekstremite kırıkları ve çıkıkları 2- dirsek çevresi,önkol,elbileği ve el kırıkları • Pelvis alt ekstremite kırık ve çıkıkları 1-pelvis ve kalça kırıkları,travmatik kalça çıkığı • Pratik • Pelvis alt ekstremite kırık ve çıkıkları 2- femur,patellatibia,ayakbileği ve ayak kırıkları • Pediatrik travma • Vertebra kırıkları • Pratik Ve literatür • Osteomyelt ve septik artrit • GKD (gelişimsel kalça displazisi • Pes planus, ayak deformiteleri • Pratik • Tuzak nöropatiler ve sinir sıkışma sendromları • Osteoartrit • Omurga deformiteleri • Pratik • İskelet sistemi tümörleri-1 • İskelet sistemi tömörleri-2 • Diabetik ayak ve gangren • Pratik ve seminer • Spor yaralanmaları • Perthes hastalığı ve diğer aseptik nekrozlar • Artroskopi • Pratik • Serebral palsi • Ortopedi ve travmatolojide görüntüleme yöntemleri • Metabolik kemik hastalıkları • Pratik ve literatür • Traksiyon,alçı atel uygulamaları ve komplikasyonları • Osteosentez prensipleri ve materyalleri • Elbileği ve el hastalıkları • Pratik • Dejeneratif omurga hastalıkları ve disk hernisi • PEV, HALLUX VALGUS VE DİĞER AYAK HASTALIKLARI • Pratik • Rototor manşet yaralanmaları, bankart ve slap lezyonları • Fonksiyonel ve angüler deformiteler • Pratik ve seminer • Literatür • Pratik • Pratik • Serbest çalışma
Ders Öğrenme Kazanımları - Vücudun, organ ve organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini anlatabilir
- Hastalıkların etyoloji ve patogenezini, klinik ve tanısal özelliklerini biyopsikososyal model çerçevesinde açıklayabilir
- Ayrıntılı ve güvenilir anemnez alabilir, fizik muayene, tanı ve tedavide sık kullanılan temel tıbbi girişimleri yapabilir
- Hayatı tehdit eden acil hastalıklara ilk müdahaleyi yapabilir, gerektiğinde hasta sevk ve naklini sağlayabilir
- Hastalıkların tedavisinde bilimsel veriye ve kanıta dayalı, etkinliği yüksek yöntemleri seçer ve uygular
- Hekimlik sanatının etik ilkelerini uygular
- Sağlık hizmetlerinin sunulması, yönetimi, örgütlenmesi ve finansmanını bilir ve hekimlik uygulamasının yasal kurallarını ve risk yönetimini yapabilir
- Koruyucu hekimlik ilkelerini uygulayabilir, toplum ve bireylerin sağlığını korumak için konu ile ilgili diğer tüm paydaşlar ile işbirliği yapabilir.
- Bilimsel araştırma yapabilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri, mesleki uygulamalarına aktarır.
- Tıpla ilgili bilgilerini güncellemek için literatür izleyecek kadar yabancı dil bilir, bilimsel çalışmaları değerlendirebilecek ölçüde istatistik ve bilgisayar yöntemlerini kullanabilir.
- Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurabilir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Ortopedi ve Travmatoloji stajı 1. hafta Ders Saati Uygulama
2. Hafta Ortopedi ve Travmatoloji stajı 2. hafta Ders Saati Uygulama
3. Hafta Ortopedi ve Travmatoloji stajı 3. hafta Ders Saati Uygulama
Kaynaklar
Skeletal Trauma 2003 Browner, Green' s Operative Hand Surgery, Campbell' sOperative Orthopeadics,Tachdian's Pediatric Orthopeadics, Rıdvan Ege Ayak ve Ayak bileği Sorunları, Diz Sorunları
www.totbid.com
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 Ölçme Yöntemi
PY1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY2 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY3 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY4 2 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 60
PY5 3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 60
PY6 4 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 60
PY7 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 60
PY8 2 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 60
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 60
PY10 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 60
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 38 38
Uygulama 1 66 66
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Uygulama 1 1 1
Toplam İş Yükü 107
Dersin AKTS Kredisi 5,0