Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Planlama | KRP102 | 2. Yarıyıl | 14 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Kayıhan KARAÇOR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kariyer kavramı Kariyer planlaması Kariyer planlamasnının mesleki danışmanlıkla ilişkisi Bireysel kariyer gelişimi Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri İş görüşmesi Kariyer planlama süreci Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi Kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği Yaşam boyu kariyer planlaması Emeklilikte kariyer planlaması |
Ders Öğrenme Kazanımları |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kariyer kavramı | Ders Saati |
2. Hafta | Kariyer planlaması | Ders Saati |
3. Hafta | Kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi | Ders Saati |
4. Hafta | Bireysel kariyer gelişimi | Ders Saati |
5. Hafta | Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri | Ders Saati |
6. Hafta | İş görüşmesi | Ders Saati |
7. Hafta | Kariyer planlama süreci | Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi | Ders Saati |
10. Hafta | Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi | Ders Saati |
11. Hafta | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği | Ders Saati |
12. Hafta | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği | Ders Saati |
13. Hafta | Yaşam boyu kariyer planlaması | Ders Saati |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara, Nobel, Kulaksızoğlu, A. (2005). Ergenlilk Psikolojisi. İstanbul Remzi. Kuzgun, Y. (2003). Meslek Danışmanlığı Kuramlar Uygulamalar. Ankara: Nobel. |
Doküman | https://obstip.duzce.edu.tr |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|
PY1 | 0 | 60 |
PY2 | 0 | 60 |
PY3 | 0 | 60 |
PY4 | 0 | - |
PY5 | 0 | 60 |
PY6 | 0 | 60 |
PY7 | 0 | 60 |
PY8 | 0 | 60 |
PY10 | 0 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |