Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dönem III Meslek İçi Dersi TIP300 5 750 + 56 0,0 60,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Entegre Tıp
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nuri Cenk COŞKUN
Prof. Dr. Ertuğrul KAYA
Doç. Dr. Türkay AKBAŞ
Prof. Dr. Mehmet GAMSIZKAN
Dr. Öğr. Üyesi Sinem KANTARCIOĞLU COŞKUN
Prof. Dr. Kenan KOCABAY
Dr. Öğr. Üyesi Dilek YEKENKURUL
Prof. Dr. Hüseyin YÜCE
Doç. Dr. Sevim TÜRAY
Doç. Dr. Birgül ÖNEÇ
Prof. Dr. Ali Nihat ANNAKKAYA
Dr. Öğr. Üyesi Gülşah AKTÜRE
Doç. Dr. Cem ÖZDE
Doç. Dr. Merve ALPAY
Prof. Dr. Öner Abidin BALBAY
Doç. Dr. Osman KAYAPINAR
Prof. Dr. SELMİN KARADEMİR
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Halil DAMAR
Dr. Öğr. Üyesi Peri Meram ARBAK
Prof. Dr. Ege GÜLEÇ BALBAY
Prof. Dr. Mehmet YAŞAR
Doç. Dr. Elif Nisa ÜNLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Baki ALTINSOY
Prof. Dr. Gülbin SEZEN
Prof. Dr. Serkan TORUN
Dr. Öğr. Üyesi Kürşad ÖNEÇ
Prof. Dr. Müferet ERGÜVEN
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Cahit TEMİZKAN
Doç. Dr. Attila ÖNMEZ
Prof. Dr. Onur EŞBAH
Doç. Dr. İsmet ÖZAYDIN
Prof. Dr. Kemal PEKER
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali ÖZEL
Prof. Dr. İlknur ARSLANOĞLU
Prof. Dr. Tansu SAV
Dr. Öğr. Üyesi Dursun BABA
Dr. Öğr. Üyesi Nadide Melike SAV
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞENOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Betül KEYİF
Dr. Öğr. Üyesi Engin YURTÇU
Prof. Dr. Muhammet Ali KAYIKÇI
Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan YÜKSEL
Doç. Dr. Yalçın TURHAN
Prof. Dr. Adnan ÖZÇETİN
Prof. Dr. Ömer ÖNBAŞ
Prof. Dr. Numan KONUK
Prof. Dr. Atilla Senih MAYDA
Doç. Dr. Mehmet Ali SUNGUR
Prof. Dr. İsmail MALKOÇ
Prof. Dr. Şükrü ÖKSÜZ
Doç. Dr. Emel ÇALIŞKAN
Dr. Öğr. Üyesi Şükriye ÖZDE
Prof. Dr. İdris ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Mine ÇAKMAK
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ERSOY KARKA
Doç. Dr. İlknur Suidiye YORULMAZ
Dr. Öğr. Üyesi Fatih KURT
Dr. Öğr. Üyesi Derya GÜÇLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Gizem DEMİR ŞENOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Rumeysa SAMANCİ
Doç. Dr. Zekeriya Okan KARADUMAN
Doç. Dr. Mehmet ARICAN
Dr. Öğr. Üyesi Tuba ERDEM SULTANOĞLU
Prof. Dr. Safinaz ATAOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül ÖZYILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet YABALAK
Prof. Dr. Ahmet ATAOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi NEHİR YÜKSEL
Prof. Dr. Şengül CANGÜR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Organizmada görülen hastalıkların dokuda oluşturdukları morfolojik değişiklikler (mikroskopikmakroskopik) , hastalıkların etyopatogenezi, klinik ve laboratuar bulguları, tedavide kullanılan ilaçlar ile birlikte halk sağlığı, aile hekimliği, acil tıp uygulamaları ve bilimsel araştırmaların yapılması ve yazılması hakkında bilgi kazandırmaktır
Dersin İçeriği 1.Kurul: NEOPLAZİ VE HEMATOPOETİK SİSTEM HASTALIKLARI Erişkinlerde ve çocuklarda görülen hematolojik hastalıklar ve neoplazilerin genel semptomatoloji, patolojik bulgular, uygun laboratuvar tetkikleri, radyolojik ve nükleer tıp ile ilgili görüntüleme yöntemleri, genetik temelleri, farmakolojik ve cerrahi tedavi yaklaşımlarına ait temel bilgileri vermeyi amaçlar. 2. Kurul: ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ Erişkin ve çocuk hastalarda enfeksiyon hastalıklarının genetik temeli, patolojisi ve semptomatolojisinin özelliklerini tanımlamayı, mikroorganizmalar ile hastalıklar arasındaki bağlantıları hakkında yeterli bilgi vermeyi, uygun laboratuvar tetkikleri kullanarak tanı koymayı ve bu hastalıkların farmakolojik ve cerrahi tedavisi hakkında bilgi vererek değerlendirme yapmayı amaçlar. 3. Kurul: DOLAŞIM VE SOLUNUM SİSTEMLERİ DERS KURULU Erişkin ve çocuk hastalarda görülen kalp, dolaşım sistemi ve üst ve alt solunum sistemi hastalıkların patolojisi, semptomatolojisi, fizik muayane bulguları, uygun laboratuvar teknikleri, radyolojik ve nükleer tıp ile ilgili görüntüleme yöntemleri, genetik temelleri, farmakolojik ve cerrahi tedavi yaklaşımlarını vermeyi amaçlar. 4.Kurul: GASTROİNTESTİNAL SİSTEM DERS KURULU Erişkin ve çocuk hastalarda görülen gastrointestinal sistem hastalıklarının patolojisi, semptomatolojisi, fizik muayane bulguları, uygun laboratuvar tetkikleri, radyolojik ve nükleer tıp ile ilgili görüntüleme yöntemleri, genetik temelleri, farmakolojik ve cerrahi tedavi yaklaşımlarını vermeyi amaçlar. 5.Kurul: ENDOKRİN SİSTEM DERS KURULU Erişkin ve çocuk hastalarda görülen endokrin sistem hastalıklarının patolojisi, semptomatolojisi, fizik muayane bulguları, uygun laboratuvar tetkikleri, radyolojik ve nükleer tıp ile ilgili görüntüleme yöntemleri, genetik temelleri, farmakolojik ve cerrahi tedavi yaklaşımlarını vermeyi amaçlar. 6. Kurul: ÜROGENİTAL SİSTEM DERS KURULU Erişkin ve çocuk hastalarda görülen ürogenital sistem hastalıklarının patolojisi, semptomatolojisi, fizik muayane bulguları, uygun laboratuvar tetkikleri, radyolojik ve nükleer tıp ile ilgili görüntüleme yöntemleri, genetik temelleri, farmakolojik ve cerrahi tedavi yaklaşımlarını vermeyi amaçlar. 7. Kurul: NÖROLOJİK BİLİMLER ve PSİKİYATRİ DERS KURULU Erişkin ve çocuk hastalarda görülen nörolojik, nöroşirürjik, psikiyatrik hastalıklar ve hastalıkların patolojisi, semptomatolojisi, fizik muayane bulguları, uygun laboratuvar tetkikleri, radyolojik ve nükleer tıp ile ilgili görüntüleme yöntemleri, genetik temelleri, farmakolojik ve cerrahi tedavi yaklaşımlarını vermeyi amaçlar. 8. Kurul: KAS İSKELET SİSTEMİ DERS KURULU Erişkin ve çocuk hastalarda görülen kas-iskelet sistemi hastalıkları ile Göz, Kulak-Burun-Boğaz hastalıklarının patolojisi, semptomatolojisi, fizik muayane bulguları, uygun laboratuvar tetkikleri, radyolojik ve nükleer tıp ile ilgili görüntüleme yöntemleri, genetik temelleri, farmakolojik ve cerrahi tedavi yaklaşımlarını vermeyi amaçlar. 9. Kurul: HALK SAĞLIĞI DERS KURULU Türkiye’deki sağlık kuruluşlarını olumsuz etkileyen faktörlerin kavranılmasını, sağlık hizmetlerini ilgilendiren biyopsikososyal ve kültürel etkenleri değerlendirmeyi, epidemiyolojik problemlere çözüm üretme yöntemlerini öğretmeyi, ülkemizdeki periferik ve merkezi sağlık organizasyonu hakkında bilgi vermeyi ve diğer ülke sağık sistemleri ile karşılaştırmayı, halk sağlığı açısından ülkemizdeki insan gücünü öğrenmeyi (iş tanımı, görevleri, sorumlulukları ve dağılımları) ve sağlık alanı konularında araştırma tekniklerini ve istatistiksel değerlendirme yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler vücut sistemlerinde görülen hastalıklarının etyopatogenezi, fizik muayene yöntemleri ile tanı ve tedavi yaklaşımlarını özetleyebilir.
- Öğrenciler hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların özelliklerini özetleyebilir.
- Öğrenciler hastalıkların dokularda oluşturduğu morfolojik değişiklikleri (mikroskopikmakroskopik) tanımlayabilir.
- Öğrenciler hastalıkların tanı, tedavi ve takibinde kullanılan laboratuvar yöntemleri, radyodiagnostik ve nükleer tıbbın temel özelliklerini açıklayabilir.
- Öğrenciler primer sağlık hizmeti, koruyucu hekimliğin tanımını yapabilir, sağlık eğitimi, sağlık hizmetleri ve sağlık sigortası uygulamalarının ilkelerini sayabilir.
- Birinci Basamakta uygun bilimsel araştırma ve istatistik yöntemi seçebilir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta 1.Kurul: NEOPLAZİ VE HEMATOPOETİK SİSTEM HASTALIKLARI Ders Saati Uygulama
2. Hafta 2. Kurul: ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ Uygulama Ders Saati
3. Hafta 3. Kurul: DOLAŞIM VE SOLUNUM SİSTEMLERİ DERS KURULU Uygulama Ders Saati
4. Hafta 4.Kurul: GASTROİNTESTİNAL SİSTEM DERS KURULU Ders Saati Uygulama
5. Hafta 5.Kurul: ENDOKRİN SİSTEM DERS KURULU Uygulama Ders Saati
6. Hafta 6. Kurul: ÜROGENİTAL SİSTEM DERS KURULU Ders Saati Uygulama
7. Hafta 7. Kurul: NÖROLOJİK BİLİMLER ve PSİKİYATRİ DERS KURULU Uygulama Ders Saati
8. Hafta 8. Kurul: KAS İSKELET SİSTEMİ DERS KURULU Ders Saati Uygulama
9. Hafta 9. Kurul: HALK SAĞLIĞI DERS KURULU Ders Saati Uygulama
Kaynaklar
Rakel Textbook of Family Medicine 7th ed., Philadelphia, PA: Saunders, 2007
G.E. Morgan, Çeviri editörleri H. Çuhruk, M. Tulunay, Klinik Anesteziyoloji: Güneş Tıp Kitabevi 2008
Türk Nöroşirürji Derneği Yayınları. Temel Nöroşirürji Cilt 1-2. Ankara: Buluş Matbaacılık, 2005
Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Ankara, p: 299, 2009.
Smith, Marks, Lieberman. Mark's Temel Tıbbi Byokimyası (Klinik Yaklaşım).Güneş Tıp KE; 2. baskı, Ankara, 2007.
Ashcraft's Pediatric Surgery
Brunton, Parker, Lazo. Goodman and Gillman's The Pharmacological Basis of Therapeutics. McGraw Hill Publishing, 2005.
Delisa J. Ed. Physical Medicine&Rehabilitation Principles and Practice. Tokyo: Lippincot Williams, 2005
Sayek İ. Temel Cerrahi El Kitabı: Güneş Kitapevi, 1. baskı 2008
Sugarbaker DJ. Erişkin göğüs cerrahisi, Nobel tıp kitabevi, 2011. 2. Tevfik Özlü. Akciğer hastalıkları temel bilgiler, Türk toraks derneği okulu kitabı, 2008.
Fishman AP, Elias JA, Fishman JA, Grippi MA,. Senior RM. Pack I F.ishman’s Pulmonary diseases and disorders, London: McGraw-Hill, 2007
Jack J. Kanski Clinical Ophthalmolgy a Synopsis Elsevier Limited .2006
Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006..
Peter Libby, Robert O. Bonow, Douglas P. Zipes and Douglas L. Mann. Braunwald's Heart Disease, 8th Edition. 2008
Onur Çelik. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi. İzmir: Asya Tıp Kitabevi, 2007
F. Gary Cunningham, MD. Kenneth J. Leveno, MD. Steven L. Bloom, MD. Williams Obstetrics, Twenty-Third edition
Wilke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M, İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi, 2002, Güneş Kitabevi..
Adams and Victor's Principles of Neurology, Türkçe
Harvey A. Ziessman MD, Janis P. O'Malley MD, James H. Thrall MD. Nuclear Medicine: The Requisites, Third Edition (Requisites in Radiology).Mosby; 3 edition, new york, USA,December 21, 2005.
Skeletal Trauma 2003 Browner, Green' s Operative Hand Surgery, Campbell' sOperative Orthopeadics,Tachdian's Pediatric Orthopeadics,
Ramzi S. Cotran, Vinay Kumar, Tucker Collins.Robbins Pathologic Basis of Disease .8th
Walsh PC, Retik AB, Vaughan ED Jr, Wein AJ (eds): Campbell's Urology, 8th ed. Philadelphia, WB Saunders, 2002
Mandell GL, Bennett JE, Dolin R. Principles and Practice of Infectious Diseases, New York: Churchill Livingstone, 2005
Kaplan & Sadock’s Comprehensive Textbook of Psychiatry (Çev. Editörleri: Aydın H, Bozkurt A.) Ankara / Türkiye: Güneş Kitabevi Ltd.Şti., Lippincott Williams & Wilkins. 2007
Tuncel E. Klinik Radyoloji:Nobel&Güneş Kitabevi, Genişletilmiş 2.baskı, 2008.
Fauci S. Antony, Brunwald E, Kasper D, Hauser S, Longo D, Jameson L.J, Loscalzo J. Harrison's, Pfrinciple of İnteral Mediciene. !7th Edittion. 2008.
Goshi K Amit, Mayo Clinic Internel Medicine review. Eight Edition 2008.
Goldman L, Ausiello D. Cecil, Textbook of Medicine 2008
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 5 60
PY2 4 4 4 4 4 4 4 60
PY3 4 4 4 4 4 4 4 60
PY4 1 1 1 1 1 1 1 60
PY5 3 3 3 3 3 3 3 60
PY6 3 3 3 3 3 3 3 60
PY7 2 2 2 2 2 2 2 60
PY8 3 3 3 3 3 3 3 60
PY9 3 3 3 3 3 3 3 60
PY10 3 3 3 3 3 3 3 60
PY11 1 1 1 1 1 1 1 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 946 946
Uygulama 1 102 102
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Uygulama 1 1 1
Toplam İş Yükü 1051
Dersin AKTS Kredisi 60,0