Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sosyoloji Teorileri II SOS312 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Cihan ERTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrenciler yapısalcılık, çatışma teorisi, sembolik etkileşimcilik, darmaturjik teori, sosyal alış-veriş teorisi, rasyonel seçim teorisi, oyun teorisi, modernleşme teorisi, bağımlılık teorisi, dünya sistem teorisi, post modern teori, simülasyon teorisini açıklayabileceklerdir.
Dersin İçeriği Öğrenciler yapısalcılık, çatışma teorisi, sembolik etkileşimcilik, darmaturjik teori, sosyal alış-veriş teorisi, rasyonel seçim teorisi, oyun teorisi, modernleşme teorisi, bağımlılık teorisi, dünya sistem teorisi, post modern teori, simülasyon teorisini açıklayabileceklerdir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Çağdaş kuramları ve bağlantılı kuramcıları açıklayabilme
- Kuramların genel sosyoloji tarihi içerisindeki önemini yorumlama
- Kuramlar aralarındaki farklılıkları farklı toplumsal gerçeklikler temelinde analiz etme
- Farklı kuramsal yapıların birbirleri ile olan ilişkilerini tartışabilme
- Postmodernist yapıların toplumu nasıl analiz ettiklerini tanımlama
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Anthony Giddens Sosyolojisi - I -
2. Hafta Anthony Giddens Sosyolojisi - II -
3. Hafta Sembolik Etkileşimcilik. Kökler, George Herbert Mead ve Herbert Blumer
4. Hafta Erving Goffman - I -
5. Hafta Erving Goffman - II -
6. Hafta Arlie Russell Hochschild ve Patricia Hill Collins
7. Hafta Fenomenolojik yaklaşım: Edmund Husserl ve Alfred Schütz
8. Hafta Vize sınavı
9. Hafta Etnometodolojik yaklaşım: Harold Garfinkel
10. Hafta Peter Berger: Gerçekliğin Toplumsal İnşası
11. Hafta Bedenin Keşfi: Beden Sosyolojisi
12. Hafta Postmodern yaklaşımlar I
13. Hafta Postmodern yaklaşımlar II
14. Hafta Genel değerlendirme
Kaynaklar
Wallace, R. A.; Wolf, A. (2015) Çağdaş Sosyoloji Kuramları: Klasik Geleneğin Genişletilmesi, L. Elburuz; M. R. Ayas (çev.), Doğu Batı Yayınları, Ankara.
Stones, R. (2008) Sosyolojik Düşüncede İz Bırakanlar, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
Swingewood, A. (2010) Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi, O. Akınhay (çev.), Agora Kitaplığı, İstanbul.
Bottomore, T.; Nisbet, R. (2014) Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, M. Tunçay; A. Uğur (yay. haz.), Kırmızı Yayınları, İstanbul.
Elliot, A. (2017). Çağdaş Sosyal Teoriye Giriş, Dipnot Yayınları, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0