Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sosyoloji Teorileri II | SOS312 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Cihan ERTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciler yapısalcılık, çatışma teorisi, sembolik etkileşimcilik, darmaturjik teori, sosyal alış-veriş teorisi, rasyonel seçim teorisi, oyun teorisi, modernleşme teorisi, bağımlılık teorisi, dünya sistem teorisi, post modern teori, simülasyon teorisini açıklayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler yapısalcılık, çatışma teorisi, sembolik etkileşimcilik, darmaturjik teori, sosyal alış-veriş teorisi, rasyonel seçim teorisi, oyun teorisi, modernleşme teorisi, bağımlılık teorisi, dünya sistem teorisi, post modern teori, simülasyon teorisini açıklayabileceklerdir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Çağdaş kuramları ve bağlantılı kuramcıları açıklayabilme - Kuramların genel sosyoloji tarihi içerisindeki önemini yorumlama - Kuramlar aralarındaki farklılıkları farklı toplumsal gerçeklikler temelinde analiz etme - Farklı kuramsal yapıların birbirleri ile olan ilişkilerini tartışabilme - Postmodernist yapıların toplumu nasıl analiz ettiklerini tanımlama |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Anthony Giddens Sosyolojisi - I - | |
2. Hafta | Anthony Giddens Sosyolojisi - II - | |
3. Hafta | Sembolik Etkileşimcilik. Kökler, George Herbert Mead ve Herbert Blumer | |
4. Hafta | Erving Goffman - I - | |
5. Hafta | Erving Goffman - II - | |
6. Hafta | Arlie Russell Hochschild ve Patricia Hill Collins | |
7. Hafta | Fenomenolojik yaklaşım: Edmund Husserl ve Alfred Schütz | |
8. Hafta | Vize sınavı | |
9. Hafta | Etnometodolojik yaklaşım: Harold Garfinkel | |
10. Hafta | Peter Berger: Gerçekliğin Toplumsal İnşası | |
11. Hafta | Bedenin Keşfi: Beden Sosyolojisi | |
12. Hafta | Postmodern yaklaşımlar I | |
13. Hafta | Postmodern yaklaşımlar II | |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
Wallace, R. A.; Wolf, A. (2015) Çağdaş Sosyoloji Kuramları: Klasik Geleneğin Genişletilmesi, L. Elburuz; M. R. Ayas (çev.), Doğu Batı Yayınları, Ankara. |
Stones, R. (2008) Sosyolojik Düşüncede İz Bırakanlar, Bağlam Yayıncılık, İstanbul. |
Swingewood, A. (2010) Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi, O. Akınhay (çev.), Agora Kitaplığı, İstanbul. |
Bottomore, T.; Nisbet, R. (2014) Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, M. Tunçay; A. Uğur (yay. haz.), Kırmızı Yayınları, İstanbul. |
Elliot, A. (2017). Çağdaş Sosyal Teoriye Giriş, Dipnot Yayınları, Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2,5 | 35 |
Araştırma | 2 | 7 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 6,5 | 32,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |