Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Yöntemleri II SOS212 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. EMEL COŞKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bilimsel araştırmanın temel kavramlarının, sosyolojik araştırmalarda kullanılan nitel ve nicel araştırma türlerinin öğrenilmesi, araştırmanın yapılandırılması, örnekleme modelleri, derinlikli görüşme, anket, soru kağıdı gibi araştırma araçlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği Bilimsel araştırma yöntemlerinin tanıtılması ve uygulanması
Ders Öğrenme Kazanımları - Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini öğrenme
- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kavrama
- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan araştırma tekniklerini öğrenme ve kullanma.
- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini uygun araçlarla birlikte uygulayabilme
- Bilimsel araştırma verilerinin analizi ve yorumlamasını yapabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin tanıtımı
2. Hafta Nicel yönteme dair temel kavramlar
3. Hafta Literatür yazımı - I
4. Hafta Literatür Taraması - II
5. Hafta Nicel araştırma tasarımı: Araştırma problemi ve örneklem
6. Hafta Nicel araştırma tasarımı: Anket oluşturma
7. Hafta Veri toplama araçları - Online soru formları (Google forms)
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Araştırma verilerinin analizi - I
10. Hafta Araştırma verilerinin analizi - II
11. Hafta Araştırma verilerinin analizi - SPSS
12. Hafta Araştırma verilerinin analizi – SPSS
13. Hafta Araştırma raporu yazımı - I
14. Hafta Araştırma raporu yazımı - II
Kaynaklar
Sayım, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Düzce Üniv. Tez Yazım Klavuzu (2011). Online erişim adresi: http://sobe.duzce.edu.tr/Sayfa/487/tez-yazim-klavuzu
Day, Robert A. (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır. Ankara: TÜBİTAK. Online: http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf
Neuman, W. L. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Cilt I-II. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayın Odası.
Özdamar, K. (2018). Eğitim, Sağlık ve Sosyal Bilimler İçin SPSS Uygulamalı Temel İstatistik. İstanbul: Nisan Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 0 -
PY3 2 0 0 0 0 0 -
PY4 2 0 0 0 0 0 -
PY5 2 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 0 -
PY13 4 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2,5 35
Araştırma 2 7 14
Diğer Faaliyetler 5 6,5 32,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0