Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikopatoloji I | PSİ301 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 7,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Örgün |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı psikolojik bozuklukların etiyolojileri, bu bozuklukların çeşitli tanı kriterlerine göre sınıflandırılması, kuramlar ve tedavi yöntemlerinin tanıtılmasıdır. Ders kapsamında kaygı bozuklukları üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Anormal davranışların tanımı, Psikopatolojinin Tarihçesi, Paradigmalar. Sınıflandırma ve Tanı, Klinik Değerlendirme, Psikopatolojide Araştırma Yöntemleri, Kaygı Bozuklukları, Depresyon ve Duygudurum Bozuklukları, Klinik Değerlendirme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Ruhsal rahatsızlıklara dair temel bilgileri öğretir. - Ruhsal bozuklukların nedenlerine dair çeşitli yaklaşımları öğretir. - Ruhsal bozuklukların tedavisinde çeşitli terapi yaklaşımlarını öğretir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Psikopatolojiye Giriş | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Psikopatolojinin Tanımı ve Tarihçesi | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Anormal Psikolojide Güncel Yaklaşımlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Sınıflandırma ve Tanı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Klinik Değerlendirme ve Araştırma | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Anormal Davranışın Çalışılmasında Araştırma Yöntemleri | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Duygudurum Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | ARA SINAV | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
9. Hafta | Kaygı Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Obsesif Kompulsif ve İlişkili Bozukluklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Psikotik bozukluklar, Psikozda tedavi | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Yaygın Gelişimsel Bozukluklar | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Çocukluk ve ergenlik dönemindeki bozukluklar | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
14. Hafta | Genel değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
Altınoğlu Dikmeer, İ. ve Üstün Güllü, B. (2020). Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Psikolojik Rahatsızlıkları. İçinde: Tuna, E. ve Öncül-Demir, Ö. (ed). DSM-5’e göre Anormal Psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Nevid, J.S.; Rathusi S.A. ve Greene, B. (2020). Değişen Dünyada Anormal Psikolojisi (Çev. Ed. Durak Batıgün, A.). Ankara: Palme Yayınevi. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY2 | 4 | 5 | 4 | 4 | - |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY4 | 5 | 4 | 5 | 5 | - |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 4 | - |
PY6 | 2 | 1 | 3 | 1 | - |
PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PY8 | 5 | 5 | 4 | 5 | - |
PY9 | 3 | 4 | 3 | 3 | - |
PY10 | 3 | 4 | 3 | 2 | - |
PY11 | 4 | 4 | 4 | 5 | - |
PY12 | 4 | 5 | 4 | 4 | - |
PY13 | 3 | 4 | 2 | 2 | - |
PY14 | 5 | 5 | 4 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 50 | 50 |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 38,5 | 38,5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 178,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,0 |