Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II AIB102 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Filiz TAPAN
Dersi Verenler Öğr. Gör. Tuğba AŞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek.
Dersin İçeriği Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler,Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler,Şeyh Sait ayaklanması,İzmir suikastı,Çok partili Yaşama geçiş denemeleri,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası,Serbest Cumhuriyet Fırkası,Atatürk Devrimleri ve İlkeleri,II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası,Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları,1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler,1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları
Ders Öğrenme Kazanımları - Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimler listeleyebilir.
- Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları ayırt edebilir.
- Çok partili yaşama geçiş sürecini özetleyebilir.
- Çok partili hayata geçiş nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir.
- Çok partili süreçte yaşanan iç ve dış politik gelişmeleri özetleyebilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler
2. Hafta Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler
3. Hafta Şeyh Sait ayaklanması
4. Hafta İzmir suikastı
5. Hafta Çok partili Yaşama geçiş denemeleri
6. Hafta Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası
7. Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri
10. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri
11. Hafta II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası
12. Hafta Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları
13. Hafta 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler
14. Hafta 1960’tan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları
Kaynaklar
• Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap
• Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler
• Türkkaya Ataöv, ABD, NATO ve Türkiye
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 0 0 0 0 0 0 40,60
PY2 0 0 0 0 0 0 40,60
PY3 0 0 0 0 0 0 40,60
PY4 3 0 0 0 0 0 40,60
PY5 0 0 0 0 0 0 40,60
PY6 0 0 0 0 0 0 40,60
PY7 0 0 0 0 0 0 40,60
PY8 0 0 0 0 0 0 40,60
PY9 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 0 0 0 0 0 0 40,60
PY11 2 0 0 0 0 0 40,60
PY12 1 0 0 0 0 0 40,60
PY13 0 0 0 0 0 0 40,60
PY14 3 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma 5 1 5
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 7 2 14
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0