Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil I | ING101 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
Dersi Verenler |
Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İngilizce’nin çok yönlü olarak (yazılı, sözlü, vs) kullanılabilmesi. |
Dersin İçeriği | ‘To be’ am / is / are, I am from Düzce, Turkey,Aitlik sıfatları, kısa cevaplar,Geniş zaman: pozitif ve negative Geniş zaman: soru ve cevap,There is / There are, How many, some any, in, on, at, this, that, these, those,Can, can’t, was, were, could,Geniş zaman : düzenli düzensiz fiiller, zaman zarfları,Geçmiş zaman: pozitif, negative, soru ve cevap ,Çoğul ve tekil isimler, I like… / I would like… ,a / an / the, some / any / much / many,Karşılaştırmalı sıfatlar,Şimdiki zaman: pozitif ve negatif,Şimdiki zaman: soru ve cevap |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Basit bir dille ailesi ve diğer insanlar, yaşam koşulları, eğitim geçmişi ve son işi gibi kişisel bilgilerini betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanır. - İlgili konulara dair kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlar. - Kısa kişisel mektupları anlar. - Kısa ve basit metinleri okur. - Kısa, basit notlar ve iletiler, teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazar. - İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrar. - Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | ‘To be’ am / is / are, I am from Düzce, Turkey | |
2. Hafta | Aitlik sıfatları, kısa cevaplar | |
3. Hafta | Geniş zaman: pozitif ve negative | |
4. Hafta | Geniş zaman: soru ve cevap | |
5. Hafta | There is / There are, How many, some any, in, on, at, this, that, these, those | |
6. Hafta | Can, can’t, was, were, could | |
7. Hafta | Geniş zaman : düzenli düzensiz fiiller, zaman zarfları | |
8. Hafta | Geçmiş zaman: pozitif, negative, soru ve cevap | |
9. Hafta | Ara sınav | |
10. Hafta | Çoğul ve tekil isimler, I like… / I would like… | |
11. Hafta | a / an / the, some / any / much / many | |
12. Hafta | Karşılaştırmalı sıfatlar | |
13. Hafta | Şimdiki zaman: pozitif ve negatif | |
14. Hafta | Şimdiki zaman: soru ve cevap |
English grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY14 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 19 | 1 | 19 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |