Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Tarihi PEM059 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi ---
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersi Verenler Arş. Gör. Özkan IŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sanat Tarihi Dersinin amacı, insanlık tarihi boyunca sanatın nasıl bir gelişim ve dönüşüm sürecini geçirdiğini açıklamak, tarihteki önemli sanatsal akımlar konusunda bilgi vermek ve özellikle modernleşme sürecinden sonraki (postmodern sanat) anlama ve yorumlamada öğrenciye yeni açılımlar sağlamaktır.
Dersin İçeriği Dersin bilgi, beceri, tutum ve yetkinlikleri kapsayacak şekilde en az 7 madde de belirtilecek çıktılar yazılmalıdır.) Bu program öğrencilerin; 1-Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirmelerini, 2-Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulamalarını, 3- Sanatçıyı takdir etme yetisi kazanmalarını, 4- Yaşayan canlı bir sanat tarihi bilinci kazanmalarını, 5- Evrensel yapıtlarla birlikte bulunduğu coğrafyanın kültürel yapıtlarını, düşünce ve inançlarını, ulusal karakterini analiz etmelerini, 6-Tarihi eserleri sevme ve koruma bilinci geliştirmelerini, 7- Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı değerlendirmelerini sağlayan bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlar. 8- Öğrenciye yaşamı ve doğayı gözlemleme duyarlılığı kazandırmak. 9-Öğrencinin algı birikimini ve hayal gücünü geliştirmek. 10-Öğrencinin birikimlerini başka alanlarda kullanabilme becerisini geliştirmek. 11- Öğrenciye farklı tekniklerin anlatım zenginliğinin farkına vardırabilmek.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1-Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirmelerini, 2-Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulamalarını, 3- Sanatçıyı takdir etme yetisi kazanmalarını, 4- Yaşayan canlı bir sanat tarihi bilinci kazanmalarını, 5- Evrensel yapıtlarla birlikte bulunduğu coğrafyanın kültürel yapıtlarını, düşünce ve inançlarını, ulusal karakterini analiz etmelerini, 6-Tarihi eserleri sevme ve koruma bilinci geliştirmelerini, 7- Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı değerlendirmelerini sağlayan bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlar. 8- Öğrenciye yaşamı ve doğayı gözlemleme duyarlılığı kazandırmak. 9-Öğrencinin algı birikimini ve hayal gücünü geliştirmek. 10-Öğrencinin birikimlerini başka alanlarda kullanabilme becerisini geliştirmek. 11- Öğrenciye farklı tekniklerin anlatım zenginliğinin farkına vardırabilmek.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı Rönesans Nedir Ders Saati
1. Hafta Sanat Tarihi Bilimi Üzerine Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
2. Hafta İlk Sanatsal Başlangıçlar Ve Yabanıl Topluluklar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati
2. Hafta Rönesans Mimarisi Ders Saati
3. Hafta Siena Okulu Ders Saati
3. Hafta Sanatta Ayrımlaşma Ve Uzmanlaşma: Mısır, Mezopotamya Ve Hitit Sanatı Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
4. Hafta Girit Ve Yunan Sanatı Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
4. Hafta Floransa Okulu Ders Saati
5. Hafta Venedik Okulu Ders Saati
5. Hafta Roma Ve Bizans Sanatı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
6. Hafta Ortaçağ'da Avrupa, Doğu Ve İslam Ülkeleri Sanatı Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Roma Ekolü Ders Saati
7. Hafta Vize Sınavı
7. Hafta Rönesans Ve Reformdan Sonra Avrupa'da Sanat Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
8. Hafta vize haftası Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Rönesans Heykel Sanatı Ders Saati
9. Hafta Kuzey Rönesansı Ders Saati
9. Hafta 18‐19. Yüzyılda Sanatı Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Avangard Akımlar: 1. Romantizm Ve Realizm Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
10. Hafta Geç Rönesans Sanatı: Maniyerizm Ders Saati
11. Hafta Barok Sanat - İtalya Ders Saati
11. Hafta 2. Empresyonizm, Ekspresyonizm, Sembolizm Ve Fovizm Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta 3. Kübizm, Fütürizm Ve Dadaizm Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Barok Sanat İspanya Ders Saati
13. Hafta Barok Sanat, Fransa Ders Saati
13. Hafta 1900‐1950 Arası Sanatsal Süreç Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım
14. Hafta 1950 Sonrası Sanat Ve Postmodernizm Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma
14. Hafta Barok Sanat, Hollanda
15. Hafta Kitle İletişim Çağında Sanat Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
Kaynaklar
XAVIER BARRAL I ALTET Sanat Tarihi, Dost Kitabevi, 2011.
SELÇUK MÜLAYİM, Sanat Tarihi Metodu. Arkeoloji ve Sanat Tarihi Yayınları, 2. Baskı, Ankara 1983.
NAZAN İPŞİROĞLU-MAZHAR İPŞİROĞLU, Oluşum Sürecinde Sanat Tarihi, Hayalbaz yayınları, 1basım, İstanbul, 2010.
ERNST H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, REMZİ KİTABEVİ
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 0 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY2 0 0 60,40,60,40,60,40,60
PY3 0 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY4 5 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY5 2 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY6 0 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY7 5 0 60,40,60,40,60,40,60
PY8 3 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY9 3 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY10 4 0 60,40,60,40,60,40,60
PY11 3 0 60,40,60,60,40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 15 1 15
Ödev 2 15 1 15
Final 1 1 1
Uygulama 5 1 5
Uygulama DS 14 2 28
Sınıf İçi Etkinlik 10 1 10
Toplam İş Yükü 75
Dersin AKTS Kredisi 3,0