Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Restorasyon Ekolojisi | PEM058 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Türkçe |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, bozulmuş hasar görmüş bir ekosistemin restorasyonunda, alternatif biyo–teknik onarım materyallerini seçerek, restorasyon sürecinin çevreye zarar vermeden disiplinler arası bir yaklaşımla nasıl yürütüleceğini sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Doğal ve bozulmuş habitatların incelenmesi • Doğal ve insan faaliyetlerinin ekosistemlere nasılzarar verdiğinin öğrenilmesi • restorasyon ekoloji biliminin keşfedilmesi • restorasyon projelerinin örnekleri gösterilmesi • Araştırılan bir restorasyon projesinin sunumu |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- • Doğal ve bozulmuş ekosistemleri tanımlar - Ekosistemlere zarar veren doğal ve insan faaliyetlerini ayırt eder - • Müdahale edilmiş farklı ekosistemlerdeki gerçekleştirilecek restorasyon sürecini planlar - Restorasyon planlama aşamalarını raporlar - • Peyzajın ekolojik yapısını ve işlevlerini analiz ederek peyzajların restorasyonu ve yönetimi ile ilgili eylemlerde ekolojik yapının nasıl korunacağını ve onarılacağını raporlayabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş, Restorasyon ekolojisi kavramının tanıtılması | Ders Saati Sözel Anlatım |
2. Hafta | Çevre yönetimi ve restorasyon | Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | Peyzaj ekolojisi ve restorasyon | Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Peyzaj ölçeğindeki restorasyon çalışmaları | Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | Abiyotik, biyotik faktörler ve restorasyon ilişkisi | Sözel Anlatım Ders Saati |
6. Hafta | Restorasyon, Rehabilitasyon ve Reklamasyon kavramı | Sözel Anlatım Ders Saati |
7. Hafta | Ara sınav ve ara değerlendirme | Sözel Anlatım Ders Saati |
8. Hafta | Restorasyon ilkeleri | Ders Saati Sözel Anlatım |
9. Hafta | Restorasyon planının oluşturulması | Ders Saati Sözel Anlatım |
10. Hafta | Restorasyon plan aşamaları | Ders Saati Sözel Anlatım |
11. Hafta | Farklı ekosistemlerdeki restorasyon çalışmaları: orman ekosistemleri | Sözel Anlatım Ders Saati |
12. Hafta | Restoration work in different ecosystems: restoration work in river and flood areas | Ders Saati Sözel Anlatım |
13. Hafta | Restorasyon faaliyetlerinden sorumlu olabilecek kurumlar ve sorumluluk alanları | Ders Saati Sözel Anlatım |
14. Hafta | Genel değerlendirme ve örnek alanlar üzerinde tartışma | Ders Saati Sözel Anlatım |
Restoration Ecology: The New Frontier, Jelte van Andel (Editor), James Aronson (Editor), ISBN: 978-1-444-33635-1, 2012, Wiley-BlackwellRestoration Ecology: The New Frontier, Jelte van Andel (Editor), James Aronson (Editor), ISBN: 978-1-444-33635-1, 2012, Wiley-Blackwell |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 60 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 60 |
PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - |
PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 1 | 5 |
Araştırma | 7 | 2 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 7 | 2 | 14 |
Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 69 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |