Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rekreasyon ve Ziyaretçi Etki Yönetimi | PEM056 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Serir UZUN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Serir UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin rekreasyon ve rekreasyon ekolojisi kavramını, rekreasyon etki gözlem yöntemlerini, doğal alanlarda gerçekleştirilen rekreasyonel faaliyetlerin ekosistem üzerine etkilerini ve yönetim kararlarını kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Açık hava rekreasyon faaliyetleri, rekreasyon ekolojisi, korunan alanlar ve doğal alanlarda gerçekleştirilen rekreasyonel faaliyetlerin ekosistem üzerine etkileri ve bu etkilerin yönetimi |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: Rekreasyon ekolojisi kavramı, doğal alanlarda ziyaretçi etki yönetim modellerini, rekreasyon etki gözlem yöntemlerini açıklama - Hissetme, tutum (duyuşsal): Rekreasyon faaliyetlerinin ekeosistem üzerine etkilerini ve farklı rekreasyonel faaliyetlerin ekolojik etkilerini açıklama - Yapma, beceri (psikomotor): Doğal alanlar için rekreasyon etki yönetimi kararları alabilecek bilgi ve becerileri kazanma |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
0. Hafta | Ekoloji ile ilgili kavramlar | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
1. Hafta | Boş zaman, rekreasyon tanımı ve ilgili kavramlar | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Rekreasyonun amacı, önemi, gerekçeleri | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Rekreasyonun sınıflandırılması | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
4. Hafta | Korunan doğal alanlar ve sınıflandırılması | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Açıkhava rekreasyon kapsamında doğal alanların kullanımı ve doğal alanların kullanım engelleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | Doğal alanların ziyaretçi etki yönetimi modelleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Ekoloji ile ilgili kavramlar | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Ekoloji ile ilgili kavramlar | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Rekreasyon ekolojisi tanımı, gelişimi, önemi | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
10. Hafta | Rekreasyon ekolojisinde etki gözlem yöntemleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Rekreasyon faaliyetlerinin vejetasyon, fauna, toprak ve su üzerine etkileri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Piknik, kamp, yürüyüş faaliyetlerinin ekolojik etkileri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Kayak, dağcılık vb. faaliyetlerin ekolojik etkileri | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
14. Hafta | Rekreasyon etki yönetimi ile ilgili öneriler | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
Turner, T., Landscape Planning and Environmental Impact Design, UCL Pres, 426P, 1998 |
Chiras, Daniel D., et al. Natural Resource Conservation: Management for a Sustainable Future. 2001. ISBN: 0130333980 |
Bastin, O., 2001, Landscape Ecology, Kluwer Academic Publishers, Hollanda |
Çepel, N., 1988, Peyzaj Ekolojisi, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No: 3510, İstanbul |
Yücel, M., 1995. Doğa Koruma Alanları ve Planlaması Ç.Ü. Ziraat Fak. Genel Yayın No. 104, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No. 9, Adana. |
Karaküçük, S. 1999. Rekreasyon-“Boş Zaman Değerlendirme” ISBN:975-581-048, (3. Baskı), Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 5 | 10 |
Araştırma | 3 | 5 | 15 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |