Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
3Ds Max Modelleme PEM001 1. Yarıyıl 2 + 2 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Hüseyin BARAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, öğrenciye 3Ds Max programının genel mantığını anlama, bu programı modelleme konusunda etkili bir biçimde kullanma ve kendi meslek alanıyla ilgili oluşturacağı projelerinde 3DsMax vasıtasıyla modelleme yeterliliği kazandırarak projelerinde kendi özgün modellerini kullanmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders öğrencilerin üç boyutlu modelleme becerilerini geliştirmek amacıyla 3DsMax yazılımının araçlarını kullanarak sahne içerisinde çalışmalar gerçekleştirmelerini ve 3 boyutlu tasarıma dair vizyonlarını geliştirecek teorik ve uygulamalı bilgileri içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları - 3DsMax programının arayüzünü tanımak ve bilmek
- UievPort, MenuBar, CommandPanel, MainToolbar arayüzlerini kullanmak
- Yazılım navigasyonunu sağlayabilmek
- Spline modelleme teknikleri ile 3B modeller oluşturabilmek
- Poligon modelleme tekniklerini kullanarak modelleme yapabilmek
- Spline ve Poligon modelleme teknikleri ile temel 3B görsel içerik oluşturabilmek
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta 3DsMax Programına genel bakış ve programın temel mantığı ile ilgili genel bilgilendirme. Programın mesleki yaşamımız ve projelerimiz ile ilgili bize sağlayacağı faydalar konularının işlenmesi. Ders Saati Görsel Sunum Uygulama
2. Hafta 3DsMax arayüzüne genel bakış. MenüBar (Max, Edit, Tools, Group, Views, Create, Modifiers, Animation, Graph Editors, Rendering, Customize, MaxScript, Help) üst menülerinin kullanımı. VievPort pencerelerinin kullanımı. Command Panel'e Genel Bakış. Ders Saati Görsel Sunum Uygulama
3. Hafta MainToolbar ve üzerindeki araçların detaylı kullanımı. All aracı, Select Object Select Byname Rectengular Selection Region Circular Selection Region Fence Selection Region Lasso Selection Region Paint Selection Region Window/Crossing Select and Move Select and Rotate Uygulama Görsel Sunum Ders Saati
4. Hafta Önceki derste öğrenilen araç çubuklarının hızlı bir genel tekrarı. Manage Layers penceresinin kullanımı. (3Ds Max'te Layer mantığı) Material Editor'e genel bakış. Material Editor penceresinin kullanımı. (Nesneye Basit Materyal Aktarımı) Render Setup Penceresine genel bir bakış. Render Production butonu. Navigasyon Paneli'nin kullanımı ve kısayolları. Basit Animasyon Mantığı Uygulama Ders Saati Görsel Sunum
5. Hafta 3DsMax Nesne Bileşenleri. Nesne Klonlama Command Paneli Detaylı İnceleme Ders Saati Görsel Sunum Uygulama
6. Hafta 3DsMax Command Panelde çizgilerle şekiller oluşturma, 3DsMax ile Spline Modelleme. Editable Spline Komutları Bölüm 1 Editable Spline Komutları Bölüm 2 Crossection ve Surface Modifierleri Uygulama Ders Saati Görsel Sunum
7. Hafta 3DsMax ile Spline Modelleme devam. Crossection ve Surface modifierlerini kullanarak çeşitli nesneler modelleme. (Lavabo, Vazo, Parklar için Modern Çöp kutuları vs.) Lathe Modifierinin kullanımı. Loft Komutunun kullanımı Ders Saati Görsel Sunum Uygulama
8. Hafta ARA SINAV Ders Saati Uygulama
9. Hafta 3DsMax'te 3 Boyutlu nesneler, 3DsMax ile Mesh Modelleme. Editable Mesh; Selection Editable Mesh; Soft Selection Editable Mesh; Geometry Editable Mesh; Surface Properties 3DsMax ile Mesh Modelleme devam. Mesh modelleme tekniğini kullanarak çeşitli nesneler modelleme ve konuyu pekiştirme. Ders Saati Uygulama Görsel Sunum
10. Hafta 3DsMax'te 3 Boyutlu nesneler, 3DsMax ile Polygon Modelleme tekniği. Editable Poly; Selection Editable Poly; Soft Selection Editable Poly; Edit Polygons Editable Poly; Edit Borders Editable Poly; Edit Edges Editable Poly; Edit Vertex Editable Poly; Edit Geometry Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
11. Hafta 3DsMax ile Polygon Modelleme devam. Polygon modelleme tekniğini kullanarak çeşitli nesneler modelleme ve konuyu pekiştirme. Uygulama Ders Saati Görsel Sunum
12. Hafta Autocad'te oluşturulmuş bir projeyi Max ortamına import ettikten sonra 3 boyutlu hale getirme. 3 Boyutlu hale getirilen projeyi, Editable Mesh veya Editable Poly tekniğini kullanarak detaylandırma. Ders Saati Uygulama Görsel Sunum
13. Hafta Modifier penceresinden en sık kullanılan modifierlerin kullanım şekilleri; Mesh Smooth Modifieri Bend Modifieri Noise Modifieri FFD Modifieri Material Editor Penceresinin detaylı anlatımı. Hazırladığımız 3 boyutlu nesnelere doku giydirilmesi. UvMap modifieri.-Dışavurumcu çalışmalar. Ders Saati Görsel Sunum Uygulama
14. Hafta Render penceresinin kullanımı, Vray Render plug-in'inin kullanımı, Hazırladığımız 3 Boyutlu materyallerin Vray Materyalleriyle kaplanması tekniği ve Vray render edilmesi. Uygulama Görsel Sunum Ders Saati
Kaynaklar
Gerektiğinde ders içi Teorik ve Pratik çalışmalara ek olarak Video Dersler
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 2 1 1 2 2 2 2 60
PY2 2 1 1 1 1 1 1 60
PY3 1 1 1 1 1 1 1 60
PY4 1 1 1 1 1 1 1 60
PY5 1 1 1 1 1 1 1 60
PY6 2 2 2 2 2 2 2 60
PY7 1 2 1 1 1 1 1 60
PY8 1 2 1 1 1 1 1 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer