Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Peyzaj Tasarım Stüdyosu IV | PEM304 | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Serir UZUN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Serir UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin kendilerine verilen bir alanın tüm doğal ve kültürel peyzajları, ekonomik yapısı, sosyal ve kültürel çeşitliliği ile mevcut turizm potansiyeli göz önüne alarak, peyzaj tasarım ve planlama kriterlerine, sürdürülebilir turizm yaklaşımına, yasal - yönetsel mevzuata ve standartlara uygun olarak tatil köyü projesi geliştirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dersi tamamladıktan sonra öğrenci: Bilgi: Proje çalışması için alınan temel bilgileri uygulayacak. Beceri: Proje çalışması aşamalarını öğrenecek. Yetkinlik: Tasarım çalışmalarında yapılması gereken sörvey ve sonrasındaki aşamaları uygulayacak, farklı ekolojik alanda çalışmayı geliştirecek |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: Tatil köylerine ait yasal - yönetsel mevzuatı ve standartları yorumlayarak, verilen bir alanda alanın doğal ve kültürel özelliklerine uygun olarak tatil köyü sörveyi, analizi ve uygun peyzaj tasarım süreçlerini açıklama - Hissetme, tutum (duyuşsal): Konu ile ilgili dezavantajlı gruplar için evrensel tasarım çözümleri açıklama - Yapma, beceri (psikomotor): Stüdyo çalışmaları ile bireysel ve bir ekip içinde çalışma yeteneklerini gösterme Verilen bir alanda, belirlenmiş bir gereksinim izlencesi ve sunulan koşullar yönünde, belirli bir zaman diliminde istenilen ürünü ortaya koyabilmenin önemini ve bilincini gösterme Kapsamlı bir peyzaj tasarımı için çizili, yazılı ve sözlü sunum teknikleri gösterme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Genel giriş, çalışma alanının tanımlanması (1/500 ) | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Çalışma alanına yönelik genel bilgilerin ve 1/500 ölçeğinde sörvey analizlerinin değerlendirilmesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Konsept, ihtiyaç programı ve fonksiyon şemalarının oluşturulması (Ölçek:1/500) | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
4. Hafta | 1/500 ölçeğinde leke Plan | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | 1/500 ölçeğinde ön master çalışması | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | 1/500 ön master | Arazi Çalışması Görsel Sunum |
7. Hafta | 1/500 son master | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | 1/500 son master ve bitkilendirme ön çalışması | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | 1/500 bitkilendirme çalışması | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | 1/500 kesit paftası ve 1/200 ön master çalışması | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | 1/200 ölçeğinde ön master çalışması | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
12. Hafta | 1/200 ölçeğinde son master ve bitkilendirme | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Kesit, detay, skeç yer seçimleri, 1/200 bitkilendirme paftasının geliştirilmesi, 1/500 ölçeğinde maket yapımı | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Kesit, detay ve skeçlerin geliştirilmesi, proje raporu yazımı | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York |
Graphic Sha Publishing Co.Ltd. 1988. Urban Landscape Design. Isbn: 4-7661-0475-7. Japan |
Dee, C. 2001. Form&fabric in landscape architecture: a visual introduction. ISBN-13: 978-0415246385 |
Reid, Grant W. 1993. From Concept to Form in Landscape Design. New York: Van Nostrand Reinhold. |
Motloch, John L. 1991. Introduction to Landscape Design. New York: Van Nostrand Reinhold. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 2 | 12 |
Araştırma | 5 | 3 | 15 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 5 | 3 | 15 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |