Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kentsel Peyzaj Planlama PEM302 6. Yarıyıl 2 + 2 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Osman UZUN
Dersi Verenler Prof. Dr. Osman UZUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kent, Peyzaj ve Planlama kavramları arasındaki ilişkiyi kavramak ve analiz etmek
Dersin İçeriği Dersi tamamladıktan sonra öğrenci: Kentsel Peyzaj Planlama içerisinde yer alacak açık ve yeşil alanlardan çocuk oyun alanlarının planlama ve tasarımına ilişkin proje geliştirmeyi kavrayacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Düşünme, bilgi: Kentsel sürdürülebilirliği sağlayacak bilgiyi edinebilmek
- Hissetme, tutum (duyuşsal): Peyzaj içindeki süreçlerin planlanması ve tasarlanması için analiz ve sentez çalışmaları yapabilecek araçları kullanma becerisi edinebilmek,
- Yapma, beceri (psikomotor): Açık ve yeşil alan planlaması, korunması ve yorumlanması ile ilgili proje hazırlama, uygulama, yönetme ve izleme yetkinliğini kazanabilmek
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş - Çalışma Alanı Verilmesi Sözel Anlatım Uygulama
2. Hafta Demografik ve kültürel yapıya ilişkin öğrenci sunumları Sözel Anlatım Uygulama
3. Hafta Kent Tanımları ile Peyzaj ve Planlama İlişkisi Uygulama Sözel Anlatım
4. Hafta Kentsel Sistem Önerileri Uygulama Sözel Anlatım
5. Hafta Yeşil Alan Sistemleri Uygulama Sözel Anlatım
6. Hafta Ulaşım Sistemleri Sözel Anlatım Uygulama
7. Hafta Çocuk Oyun Alanları Sözel Anlatım Uygulama
8. Hafta Ara Sınav Diğer Faaliyetler
9. Hafta Parklar (Cep Parkı, Mahalle Parkı, Kent Parkı, vd.) Sözel Anlatım Uygulama
10. Hafta Çatı Bahçeleri ve Toplum Bahçeleri Uygulama Sözel Anlatım
11. Hafta Kıyı Parkları Uygulama Sözel Anlatım
12. Hafta Botanik Bahçeleri Uygulama Sözel Anlatım
13. Hafta Hayvanat Bahçeleri Sözel Anlatım Uygulama
14. Hafta Sergi ve Fuar Alanları Sözel Anlatım Uygulama
Kaynaklar
Uzun, Güngör. 1986. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması. Ders Kitabı . Ç.Ü.Yayını. Adana. Aydemir, Ş., 2004. Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı. Akademi Kitabevi. Trabzon Lynch, K., 2010. Kent İmgesi. İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 2 5 0 0 40,60
PY2 2 5 0 0 40,60
PY3 1 4 0 0 40,60
PY4 1 4 0 0 40,60
PY5 2 0 0 5 40,60
PY6 2 0 0 5 40,60
PY7 2 0 0 5 40,60
PY8 2 0 0 5 40,60
PY9 2 0 5 0 40,60
PY10 2 0 2 0 40,60
PY11 2 0 5 0 40,60
PY12 2 0 5 0 40,60
PY13 2 0 5 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 1 2
Araştırma 2 1 2
Diğer Faaliyetler 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 13 13
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 77
Dersin AKTS Kredisi 3,0