Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kentsel Peyzaj Planlama | PEM302 | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Osman UZUN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Osman UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kent, Peyzaj ve Planlama kavramları arasındaki ilişkiyi kavramak ve analiz etmek |
Dersin İçeriği | Dersi tamamladıktan sonra öğrenci: Kentsel Peyzaj Planlama içerisinde yer alacak açık ve yeşil alanlardan çocuk oyun alanlarının planlama ve tasarımına ilişkin proje geliştirmeyi kavrayacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: Kentsel sürdürülebilirliği sağlayacak bilgiyi edinebilmek - Hissetme, tutum (duyuşsal): Peyzaj içindeki süreçlerin planlanması ve tasarlanması için analiz ve sentez çalışmaları yapabilecek araçları kullanma becerisi edinebilmek, - Yapma, beceri (psikomotor): Açık ve yeşil alan planlaması, korunması ve yorumlanması ile ilgili proje hazırlama, uygulama, yönetme ve izleme yetkinliğini kazanabilmek |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş - Çalışma Alanı Verilmesi | Sözel Anlatım Uygulama |
2. Hafta | Demografik ve kültürel yapıya ilişkin öğrenci sunumları | Sözel Anlatım Uygulama |
3. Hafta | Kent Tanımları ile Peyzaj ve Planlama İlişkisi | Uygulama Sözel Anlatım |
4. Hafta | Kentsel Sistem Önerileri | Uygulama Sözel Anlatım |
5. Hafta | Yeşil Alan Sistemleri | Uygulama Sözel Anlatım |
6. Hafta | Ulaşım Sistemleri | Sözel Anlatım Uygulama |
7. Hafta | Çocuk Oyun Alanları | Sözel Anlatım Uygulama |
8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Parklar (Cep Parkı, Mahalle Parkı, Kent Parkı, vd.) | Sözel Anlatım Uygulama |
10. Hafta | Çatı Bahçeleri ve Toplum Bahçeleri | Uygulama Sözel Anlatım |
11. Hafta | Kıyı Parkları | Uygulama Sözel Anlatım |
12. Hafta | Botanik Bahçeleri | Uygulama Sözel Anlatım |
13. Hafta | Hayvanat Bahçeleri | Sözel Anlatım Uygulama |
14. Hafta | Sergi ve Fuar Alanları | Sözel Anlatım Uygulama |
Uzun, Güngör. 1986. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması. Ders Kitabı . Ç.Ü.Yayını. Adana. Aydemir, Ş., 2004. Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı. Akademi Kitabevi. Trabzon Lynch, K., 2010. Kent İmgesi. İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 5 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 5 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 1 | 4 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 1 | 4 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 5 | 40,60 |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 5 | 40,60 |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 5 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 5 | 40,60 |
PY9 | 2 | 0 | 5 | 0 | 40,60 |
PY10 | 2 | 0 | 2 | 0 | 40,60 |
PY11 | 2 | 0 | 5 | 0 | 40,60 |
PY12 | 2 | 0 | 5 | 0 | 40,60 |
PY13 | 2 | 0 | 5 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 1 | 2 |
Araştırma | 2 | 1 | 2 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |