Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Tanıma ve Değerlendirme II | PEM202 | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Engin EROĞLU |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Engin EROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Odunsu kapalı tohumlu (Angiospermae) taksonlarını tanıtmak; yayılış alanlarını, ekolojik isteklerini ve peyzaj mimarlığında kullanım alanlarını betimlemektir. |
Dersin İçeriği | Peyzaj uygulamalarında kullanılacak olan kapalı tohumlu odunsu bitkileri ve bunların bitkilendirme tasarımlarındaki kullanımlarını içerir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: • Bitkilerin dış morfolojik özellikleri, yayılış alanları, yetişme ortamları ve ekolojik istekleri konularında bilgi sahibi olma • Ülkemizde doğal olarak yetişen ve park ve bahçelerde dikilmiş kapalı tohumlu bitkileri tanıyabilme • Ülkemizde park ve bahçelerde kullanılabilecek egzotik kapalı tohumlu bitkileri tanıyabilme - Hissetme, tutum (duyuşsal): • Öğrenilen bitkiler arasındaki dış morfolojik farkları karşılaştırarak ayırt edebilme • Meyve, çiçek ve yaprak gibi bitki bileşenlerinin algısal özelliklerini anlayabilme - Yapma, beceri (psikomotor): • Bitkilerle ilgili ortak çalışmalar gerçekleştirebilme • Bitkilendirme çalışmalarında bitkileri seçebilme ve kullanabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Angiospermae- Magnolia, Liriodendron, Laurus, Berberis, Mahonia /İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım |
2. Hafta | Platanus, Liquidambar, Ulmus, Celtis, Zelkova /İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Morus, Maclura, Ficus /İşlenen taksonların uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
4. Hafta | Juglans, Pterocarya, Carya /İşlenen taksonların uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
5. Hafta | Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus /İşlenen taksonların uygulaması | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
6. Hafta | Castanea, Fagus, Quercus /İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Quercus /İşlenen taksonların uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
8. Hafta | Casuarina, Tilia, Cistus, Tamarix /İşlenen taksonların uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
9. Hafta | Salix, Populus /İşlenen taksonların uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
10. Hafta | Rhododendron, Erica, Arbutus, Vaccinium /İşlenen taksonların uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
11. Hafta | Rosaceae, Leguminosaceae /İşlenen taksonların uygulaması | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
12. Hafta | Buxus, Rhamnus, Acer /İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Pistachia, Rhus, Ailanthus, Fraxinus, Catalpa, Sambucus / İşlenen taksonların uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
14. Hafta | Arboretum, Botanik Bahçesi veya Doğal orman alanlarına ekskürsiyon | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Arazi Çalışması |
Yaltırık, F. Dendroloji Ders Kitabı 2 Angıospermae, İÜ Orman Fakültesi Yayınları.,1993, İstanbuL Anşin, R. Tohumlu Bitkiler Odunsu Taksonlar , KTÜ Orman Fakültesi Yayınları 1997, Trabzon. Turnuer R G. Botanica: The Illustrated A-Z of Over 10,000 Garden Plants and How to Cultivate Them. ISBN-10 : 1566491754, 1999, Welcome Rain. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 4 | 4 |
Araştırma | 1 | 10 | 10 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |