Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rekreasyonel Planlama | PEM211 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Serir UZUN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Serir UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin rekreasyon kavramını, rekreasyon alanlarının sınıflandırılmasını, planlanması ile planlama yöntemlerine ve tasarım ilkelerine ilişkin bilgileri kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Planlamada rekreasyonel planlamanın yerini tanımlama |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: Rekreasyon kavramını, rekreasyon kaynaklarının sınıflandırılmasını, planlama ve rekreasyon ilişkisini, rekreasyon alanları planlama ve tasarım kriterlerini açıklama - Hissetme, tutum (duyuşsal): Planlamada rekreasyonel planlamanın yerini tanımlama - Yapma, beceri (psikomotor): Rekreasyon alanları planlama ve tasarımlarında görev alabilecek bilgi ve becerileri kazanma |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Boş zaman ve rekreasyon kavramı | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Rekreasyonun sınıflandırılması | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Rekreasyona katılım ve motivasyon | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
4. Hafta | Rekreasyon kaynaklarının sınıflandırılması | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
5. Hafta | Kentleşme sürecinde rekreasyon alanları | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | Planlama ve rekreasyon ilişkisi | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
7. Hafta | Rekreasyonel planlamada arz ve talep | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
8. Hafta | Rekreasyonel planlamada arz ve talep | |
9. Hafta | Rekreasyon alanları planlama ve tasarım kriterleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Rekreasyon planlaması aşamaları | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | Rekreasyonel taşıma kapasitesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Rekreasyon alanlarının ölçüleri, planlama kriterleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Rekreasyon alanlarının ölçüleri, planlama kriterleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Dünyadan ve ülkemizden örnek rekreasyon alanları | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
Uzun, G., 1990: Kentsel Rekrasyon Alan Planlaması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 48, Adana. |
Altunkasa, F. 1993: Rekreasyonel Planlama Organizasyonu. Çukurova Üniversitesi Yayınları No:132, Genel Yayın No: 54, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No: 4- Adana, 99 S. |
Gold, S. M. 1980: Recreation Planning and Design.–Mc GrawHill Book Comp., New York |
Mannell, R: C., Kleiber, D. A. A. 1997, Social Psyhology of Leisure, Venture Publishing, USA, 425p. |
Manning, R. E.1999, Studies in Outdoor Recreation, Oregon State University Press, USA, 327p. |
Seymour M. Gold, S. M. 1980, Recreation Planning and Design, McGraw-Hill Book Company, USA, 322 p. |
Karaküçük, S. 1999. Rekreasyon-“Boş Zaman Değerlendirme” ISBN:975-581-048, (3. Baskı), Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 2 | 8 |
Araştırma | 1 | 8 | 8 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |