Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rekreasyonel Planlama PEM211 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Serir UZUN
Dersi Verenler Doç. Dr. Serir UZUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin rekreasyon kavramını, rekreasyon alanlarının sınıflandırılmasını, planlanması ile planlama yöntemlerine ve tasarım ilkelerine ilişkin bilgileri kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Planlamada rekreasyonel planlamanın yerini tanımlama
Ders Öğrenme Kazanımları - Düşünme, bilgi: Rekreasyon kavramını, rekreasyon kaynaklarının sınıflandırılmasını, planlama ve rekreasyon ilişkisini, rekreasyon alanları planlama ve tasarım kriterlerini açıklama
- Hissetme, tutum (duyuşsal): Planlamada rekreasyonel planlamanın yerini tanımlama
- Yapma, beceri (psikomotor): Rekreasyon alanları planlama ve tasarımlarında görev alabilecek bilgi ve becerileri kazanma
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Boş zaman ve rekreasyon kavramı Sözel Anlatım Görsel Sunum
2. Hafta Rekreasyonun sınıflandırılması Görsel Sunum Sözel Anlatım
3. Hafta Rekreasyona katılım ve motivasyon Sözel Anlatım Görsel Sunum
4. Hafta Rekreasyon kaynaklarının sınıflandırılması Görsel Sunum Sözel Anlatım
5. Hafta Kentleşme sürecinde rekreasyon alanları Sözel Anlatım Görsel Sunum
6. Hafta Planlama ve rekreasyon ilişkisi Görsel Sunum Sözel Anlatım
7. Hafta Rekreasyonel planlamada arz ve talep Görsel Sunum Sözel Anlatım
8. Hafta Rekreasyonel planlamada arz ve talep
9. Hafta Rekreasyon alanları planlama ve tasarım kriterleri Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Rekreasyon planlaması aşamaları Görsel Sunum Sözel Anlatım
11. Hafta Rekreasyonel taşıma kapasitesi Sözel Anlatım Görsel Sunum
12. Hafta Rekreasyon alanlarının ölçüleri, planlama kriterleri Sözel Anlatım Görsel Sunum
13. Hafta Rekreasyon alanlarının ölçüleri, planlama kriterleri Sözel Anlatım Görsel Sunum
14. Hafta Dünyadan ve ülkemizden örnek rekreasyon alanları Görsel Sunum Sözel Anlatım
Kaynaklar
Uzun, G., 1990: Kentsel Rekrasyon Alan Planlaması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 48, Adana.
Altunkasa, F. 1993: Rekreasyonel Planlama Organizasyonu. Çukurova Üniversitesi Yayınları No:132, Genel Yayın No: 54, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No: 4- Adana, 99 S.
Gold, S. M. 1980: Recreation Planning and Design.–Mc GrawHill Book Comp., New York
Mannell, R: C., Kleiber, D. A. A. 1997, Social Psyhology of Leisure, Venture Publishing, USA, 425p.
Manning, R. E.1999, Studies in Outdoor Recreation, Oregon State University Press, USA, 327p.
Seymour M. Gold, S. M. 1980, Recreation Planning and Design, McGraw-Hill Book Company, USA, 322 p.
Karaküçük, S. 1999. Rekreasyon-“Boş Zaman Değerlendirme” ISBN:975-581-048, (3. Baskı), Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 40,60
PY2 2 0 0 0 40,60
PY3 5 0 0 0 40,60
PY4 5 0 0 0 40,60
PY5 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 40,60
PY7 5 0 0 0 40,60
PY8 5 0 0 0 40,60
PY9 5 0 0 0 40,60
PY10 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 40,60
PY12 3 0 0 0 40,60
PY13 3 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 4 2 8
Araştırma 1 8 8
Diğer Faaliyetler 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 8 8
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 61
Dersin AKTS Kredisi 2,0