Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Peyzaj Tasarım Stüdyosu I PEM207 3. Yarıyıl 2 + 2 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin peyzaj tasarımı sürecini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin sonunda öğrenci: Peyzaj tasarımı süreciyle ilgili bilgi sahibi olacak, Bir alanın fiziksel olarak sörveyini ve analizini yapabilecek, Program geliştirme, şematik tasarım ve tasarım çizimleri üretebilecek, İki ve üç boyutlu görsel biçimlerde tasarım fikirlerini aktarabilecek, Dış mekanlar için temel organizasyon ve mekansal ilkeleri kullanacak, Basit bir bahçeyi tasarlayabilecektir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Düşünme, bilgi: Peyzaj tasarımı süreciyle ilgili bilgiye sahibi olabilmek,
- Hissetme, tutum (duyuşsal): Basit bir mekânsal tasarım için gerekli araçları kullanıp, kurgu ve çözüm üretebilmeyi sağlamak
- Yapma, beceri (psikomotor): Bir alanın fiziksel olarak sörveyini ve analizini yapabilmek Program geliştirme, şematik tasarım ve tasarım çizimleri üretebilmeyi sağlamak İki ve üç boyutlu görsel biçimlerde tasarım fikirlerini aktarabilmek, Dış mekanlar için temel organizasyon ve mekansal ilkeleri kullanabilmek, Basit bir bahçeyi tasarlayabilmek.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Ders içeriği ve çalışma alanı hakkında konuşma, fiziksel arazi sörveyi Sözel Anlatım Uygulama
2. Hafta Arazi ziyareti ve sörvey çalışması Sözel Anlatım Uygulama
3. Hafta İhtiyaç listesinin belirlenmesi Sözel Anlatım Uygulama
4. Hafta Fonksiyon şemaları (ideal ve alana ait) Sözel Anlatım Uygulama
5. Hafta Fikir planı Sözel Anlatım Uygulama
6. Hafta Formal çizgilerle tasarım Sözel Anlatım Uygulama
7. Hafta İnformal çizgilerle tasarım Sözel Anlatım Uygulama
8. Hafta ARA SINAV Diğer Faaliyetler
9. Hafta Form kompozisyonu Sözel Anlatım Uygulama
10. Hafta İlk master plan Sözel Anlatım Uygulama
11. Hafta İlk master plan Sözel Anlatım Uygulama
12. Hafta Son master plan Uygulama Sözel Anlatım
13. Hafta Kesit çizimleri Sözel Anlatım Uygulama
14. Hafta Boyama ve maket yapımı Sözel Anlatım Uygulama
Kaynaklar
Pierceall, G.M. 1984. Residential Landscapes. Virginia: Reston Publishing Company. Reid, G. W. (2007). From concept to form in landscape design. John Wiley & Sons.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 1 4 0 0 40,60
PY2 1 4 0 0 40,60
PY3 1 4 0 0 40,60
PY4 0 1 0 0 40,60
PY5 2 0 0 5 40,60
PY6 2 0 0 5 40,60
PY7 2 0 0 5 -
PY8 2 0 0 5 40,60
PY9 2 0 5 0 40,60
PY10 1 0 2 0 40,60
PY11 1 0 4 0 40,60
PY12 2 0 5 0 40,60
PY13 2 0 5 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Araştırma 4 1 4
Diğer Faaliyetler 8 1 8
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0