Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İklim Bilgisi | PEM112 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım/sunum |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Mehmet ÖZCAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Mehmet ÖZCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Atmosferin yapısını ve bileşenlerini tanımlamak, hava olaylarını anlamak, hava kütleleri ve iklimin sınıflandırmasını yapmak ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | 1. Atmosferin katmanları bilir, 2. Hava hallerinin özellikleri, 3. Atmosferdeki, enerji, yağış ve nem, 4. Dünyadaki cepheler ve Türkiye’yi etkileyen cepheler, 5. Bir yerde yağış miktarını ve sıcaklığının hesap edilerek iklim diyagramı ile değerlendirilmesi, 6. Bir yerin iklimi hakkında tahminde bulunabilme 7. İklim değişikliği hakkında bilgi sahibi olma |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bilgi: Çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri çerçevesinde (kamu yararı ve değerini gözeterek) planlama, tasarım, yönetim etkinlikleri ve araştırmalarını yürütecek güncel bilgileri kazanma, yansıtabilme bilgi ve kavrayışına sahip olmak, - Bilgi: Sürdürülebilir kaynak yönetimine ilişkin planlama ve tasarım yaklaşımlarında sağlıklı yaşam ve gıdaya erişim, dirençlilik, iklim değişikliği yönetimi, kırsal/kentsel kalkınma ve teknoloji kullanımına yönelik bilgilere sahip olmak - Bilgi: Alanıyla ilgili evrensel, kurumsal ve mesleki etik değerler hakkında bilgiye sahip olmak - Bilgi: Alanıyla ilgili, ulusal ve uluslararası normlar, sözleşmeler mesleki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahip olmak - Beceri: Yaşanılan coğrafyanın karşı karşıya kaldığı etki, baskı ve değişimlerde mekânsal/zamansal ölçek bağlamında peyzaj içindeki süreçlerin bütünsel algılanması, planlanması, tasarlanması ve yönetim modellerinin oluşturulması için gerekli araçları kullanma becerisi - Beceri: Planlama ve tasarım süreçlerinde alana özgü kuram ve yöntemlere uygun, alternatif kurgu ve çözümleri geliştirebilme becerisi - Beceri: Disiplinler arası / transdisipliner ekip içinde, sorumluluk alarak işbirlikçi ve kapsayıcı bir biçimde hedefleri belirleme, görevleri planlama ve katılımcı bir şekilde çalışabilme becerisi - Beceri: Alana özgü konularda bireysel görüşlerini tartışabilme ve kendini geliştirebilme becerisi - Yetkinlik: Sürdürülebilir, yenilikçi ve girişimci yaklaşımları içselleştirerek, yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinciyle hareket etme yetkinliği - Yetkinlik: Alanındaki gelişmeleri izleyecek ve iletişim kuracak düzeyde yabancı dil yetkinliği - Yetkinlik: Meslek alanında evrensel ilkelerden hareketle, çevre haklarına, sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adil ve katılımcı bir bilinçle karar verme yetkinliği - Yetkinlik: Peyzaj Mimarlığı kuramı ve metodolojisi, açık yeşil alan planlaması, yeşil ve mavi altyapı, kültürel peyzajların yönetimi, korunması ve yorumlanması becerileri ile peyzaj yönetimi konularındaki bilgisini dikkate alarak alanıyla ilgili proje hazırlama, uygulama, yönetme ve izleme yetkinliği - Yetkinlik: Farklı ölçeklerdeki peyzajların yönetimi, alt yapı projelerinin planlama ve tasarımı, materyal ve konstrüksiyon teknikleri konusundaki bilgilerini alanındaki bilgi teknolojileri ile bütünleştirerek, fidanlık, uygulama ve büro staj deneyimiyle peyzaj planlama, tasarım ve materyal konusunda disiplinler arası işbirlikleri içinde projeler üretme yetkinliği |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Atmosferin oluşumu ve atmosferi oluşturan gazlar | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
2. Hafta | Atmosferin Katmanları | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Atmosferdeki Kimyasal Döngüler | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
4. Hafta | Isı ve Sıcaklık | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | Atmosferde Su Buharı ve Nemlilik | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
6. Hafta | Yoğunlaşma, Sis, Bulut ve Yağış Oluşumu | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Bulut Tipleri ve Atmosferdeki optik olaylar | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Yağışlar-özellikleri, tipleri, dağılışı | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
10. Hafta | Basınç ve Rüzgar, Meteorolojik Gözlemler ve Değerlendirilmeleri | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
11. Hafta | Hava Kütleleri ve Cepheler | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
12. Hafta | İklimlerin Sınıflandırılması | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Türkiye’nin İklimi | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
14. Hafta | İklim Değişimleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
ÖZYUVACI N., Meteoroloji ve Klimatoloji, İstanbul Ün. Orman Fak. Yay., ISBN:975-404-544-5, İstanbul, 1999 |
www.dmi.gov.tr |
Türkeş, M. Klimatoloji ve Meteoroloji, Kriter yayınları, İstanbul, 2010. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
Araştırma | 8 | 1 | 8 |
Diğer Faaliyetler | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |