Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Perspektif ve Maket Tekniği | PEM104 | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Türkçe |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mehmet Kıvanç AK Prof. Dr. Engin EROĞLU |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mehmet Kıvanç AK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere perspektif türleri ve tekniklerini öğretmek ve onların farklı ölçeklerde modelleme yapabilecek düzeye gelmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Perspektif ve Maket Tekniği |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: • Perspektif ve maket tekniğinin temel kuramlarını teorik pratik bilgiler ışığında tasarım çalışmalarında kullanma - Hissetme, tutum (duyuşsal): • Sahip oldukları yeteneklerini kullanarak kendilerini geliştirme • Üç boyutlu olarak objeleri algılama • Soyut-Somut kavramları bir araya getirebilme - Yapma, beceri (psikomotor): • Sunum becerileri kazanma • Tasarım süreçlerinde çıktılarını üç boyutlu sunma |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Ders İçeriği Konusunda Bilgilenme | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
2. Hafta | Perspektif ve Maket Tekniği İle İlgili Temel Kavramlar | Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Paralel Perspektif Çizimi (Normal Aksonometrik Perspektif, Eğik Perspektif) | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama |
4. Hafta | Merkezi Perspektif Çizimi (Bir Noktalı) | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
5. Hafta | Merkezi Perspektif Çizimi (İki Noktalı) | Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | Merkezi Perspektif Çizimi (İki Noktalı) | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
7. Hafta | Merkezi Perspektif Çizimi (İki Noktalı, Üç Noktalı) | Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Arasınav - Genel Değerlendirme | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
9. Hafta | Mevcut Alanın Üç Boyutlu Anlatımı | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım |
10. Hafta | Maket Çalışması (Arazi modeli) | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
11. Hafta | Maket Çalışması (Sert zemin modeli) | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
12. Hafta | Maket Çalışması (Yumuşak zemin modeli) | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
13. Hafta | Maket Çalışması (Donatı modeli) | Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Uygulama |
14. Hafta | Bağımsız Obje Tasarımı | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
Zell, Mo. 2008; The Architectural Rdawing Course, Thomas and Hudson, 143 p., China Gruzdys, S. 2002; Drawing, The Creative Link, Architectural Record, Vo.190, No 1, p.64-67, New York |
Ching, F. 1997; Design Drawing, John Wiley and Sons, Inc., 272 p., New York |
Akgün, M. 2004; Mimari Çizim Tekniği, Birsen Yayınevi, 274 s., İstanbul |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 8 | 1 | 8 |
Araştırma | 2 | 1 | 2 |
Sözel Anlatım | 5 | 0,5 | 2,5 |
Görsel Sunum | 5 | 0,5 | 2,5 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |