Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Tasarım PEM109 1. Yarıyıl 2 + 4 4,0 7,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste; tasarım elemanlarının ve ilkelerinin incelenmesi, öğrencilerin soyut olarak düşünmeye yönelmeleri, tasarım projelerinde bu elemanları ve ilkeleri kullanmaya hazırlanmaları amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği Bu dersin sonunda öğrenci; - temel tasarım elemanlarını ve ilkelerini öğrenecek ve kullanabilecek, - soyut olarak tasarım yapma yeteneğini geliştirebilecek - çeşitli tasarım çalışmalarındaki tasarım elemanlarının ve ilkelerinin kullanımını yorumlayabilecektir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Düşünme, bilgi: Temel tasarım elemanlarını ve ilkelerini öğrenip ve kullanabilme
- Hissetme, tutum (duyuşsal): Soyut olarak tasarım yapma yeteneğini geliştirebilme
- Yapma, beceri (psikomotor): Çeşitli tasarım çalışmalarındaki tasarım elemanlarının ve ilkelerinin kullanımını yorumlayabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş – Tasarım nedir? Uygulama Sözel Anlatım
2. Hafta Tasarımın temel elemanları, tasarımın temel ilkeleri Uygulama Sözel Anlatım
3. Hafta Tasarımın temel elemanları, tasarımın temel ilkeleri Sözel Anlatım Uygulama
4. Hafta Çizgi ve tek ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım Sözel Anlatım Uygulama
5. Hafta Şekil ve iki ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım Sözel Anlatım Uygulama
6. Hafta Şekil ve iki ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım Sözel Anlatım Uygulama
7. Hafta Renk kavramı Uygulama Sözel Anlatım
8. Hafta Renk ve üç ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım Sözel Anlatım Uygulama
9. Hafta Doku kavramı Sözel Anlatım Uygulama
10. Hafta Doku ve üç ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım Araştırma Uygulama
11. Hafta Mekân kavramı Sözel Anlatım Uygulama
12. Hafta 3-boyutlu tasarım – mekân yaratma Uygulama Sözel Anlatım
13. Hafta 3-boyutlu tasarım – mekân yaratma Uygulama Sözel Anlatım
14. Hafta 3-boyutlu tasarım (tasarım ilkeleri ve elemanların özelliklerini kullanarak mekan yaratma) Sözel Anlatım Uygulama
Kaynaklar
Block, Jonathan and Gisele Atterbery, 1989. Design Essentials. A Handbook. Englewood Cliffs. Wong, Wucius. 1998. Principles of Two-Dimensional Form. New York: Van Nostrand Reinhold.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 1 4 0 0 40,60
PY2 1 3 0 0 40,60
PY3 1 4 0 0 40,60
PY4 0 1 0 0 40,60
PY5 2 0 0 5 40,60
PY6 2 0 0 5 40,60
PY7 1 0 0 2 40,60
PY8 2 0 0 5 40,60
PY9 1 0 4 0 40,60
PY10 1 0 2 0 40,60
PY11 1 0 2 0 40,60
PY12 1 0 3 0 40,60
PY13 1 0 3 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 6 84
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 11 11
Araştırma 1 30 30
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Ara Sınav 1 1 4 4
Ödev 1 14 2 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 179
Dersin AKTS Kredisi 7,0