Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım | PEM109 | 1. Yarıyıl | 2 + 4 | 4,0 | 7,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; tasarım elemanlarının ve ilkelerinin incelenmesi, öğrencilerin soyut olarak düşünmeye yönelmeleri, tasarım projelerinde bu elemanları ve ilkeleri kullanmaya hazırlanmaları amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu dersin sonunda öğrenci; - temel tasarım elemanlarını ve ilkelerini öğrenecek ve kullanabilecek, - soyut olarak tasarım yapma yeteneğini geliştirebilecek - çeşitli tasarım çalışmalarındaki tasarım elemanlarının ve ilkelerinin kullanımını yorumlayabilecektir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: Temel tasarım elemanlarını ve ilkelerini öğrenip ve kullanabilme - Hissetme, tutum (duyuşsal): Soyut olarak tasarım yapma yeteneğini geliştirebilme - Yapma, beceri (psikomotor): Çeşitli tasarım çalışmalarındaki tasarım elemanlarının ve ilkelerinin kullanımını yorumlayabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş – Tasarım nedir? | Uygulama Sözel Anlatım |
2. Hafta | Tasarımın temel elemanları, tasarımın temel ilkeleri | Uygulama Sözel Anlatım |
3. Hafta | Tasarımın temel elemanları, tasarımın temel ilkeleri | Sözel Anlatım Uygulama |
4. Hafta | Çizgi ve tek ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım | Sözel Anlatım Uygulama |
5. Hafta | Şekil ve iki ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım | Sözel Anlatım Uygulama |
6. Hafta | Şekil ve iki ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım | Sözel Anlatım Uygulama |
7. Hafta | Renk kavramı | Uygulama Sözel Anlatım |
8. Hafta | Renk ve üç ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım | Sözel Anlatım Uygulama |
9. Hafta | Doku kavramı | Sözel Anlatım Uygulama |
10. Hafta | Doku ve üç ilke kullanarak 2-boyutlu tasarım | Araştırma Uygulama |
11. Hafta | Mekân kavramı | Sözel Anlatım Uygulama |
12. Hafta | 3-boyutlu tasarım – mekân yaratma | Uygulama Sözel Anlatım |
13. Hafta | 3-boyutlu tasarım – mekân yaratma | Uygulama Sözel Anlatım |
14. Hafta | 3-boyutlu tasarım (tasarım ilkeleri ve elemanların özelliklerini kullanarak mekan yaratma) | Sözel Anlatım Uygulama |
Block, Jonathan and Gisele Atterbery, 1989. Design Essentials. A Handbook. Englewood Cliffs. Wong, Wucius. 1998. Principles of Two-Dimensional Form. New York: Van Nostrand Reinhold. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 4 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 1 | 3 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 1 | 4 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 5 | 40,60 |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 5 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 2 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 5 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 4 | 0 | 40,60 |
PY10 | 1 | 0 | 2 | 0 | 40,60 |
PY11 | 1 | 0 | 2 | 0 | 40,60 |
PY12 | 1 | 0 | 3 | 0 | 40,60 |
PY13 | 1 | 0 | 3 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 11 | 11 |
Araştırma | 1 | 30 | 30 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 179 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,0 |