Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri CMH1312 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz-yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Erdem AKDEMİR
Dersi Verenler Öğr. Gör. Erdem AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, modern pazarlama misyonunu oluşturabilme, hedef pazarı belirleyebilme ve mamul geliştirilmesinde izlenecek yolu kavrayabilme, pazarlama araştırması ve uluslar arası pazarlamayı kavrayabilmektir.
Dersin İçeriği Bu ders pazarlama ilkelerinin temel kavramlarını ve modern pazarlama uygulamalarını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Pazarlama ile ilgili temel kavramları ve belli başlı teorileri kavrayabilme
- Pazarlama konusunu, kapsamını, özelliklerini açıklar. Başlıca dağıtım kanalı alternatiflerini ve dağıtım politikalarını açıklar.
- Uygulamadaki fiyatlama yöntemlerini ve yeni mamul fiyatlandırma stratejilerini kavrar ve açıklar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pazarlamanın tanımı-Pazarlama Eylemleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Pazarlama Karması Kavramı-Pazarlama Yönetimi Kavramı- Pazarlamanın Çevre Koşulları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
3. Hafta Pazar türleri-Pazar Bölümleme-Tüketicilerin Satın alma Davranışları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
4. Hafta Pazar türleri-Pazar Bölümleme-Tüketicilerin Satın alma Davranışları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta Hedef Pazar Seçimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
6. Hafta Mamul Kavramı-Mal Karması kavramı-Yeni mal kavramı-Moda-Malın Yaşam süreci kavramı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
7. Hafta Yeni mal pazara sürüldükten sonra alınacak kararlar-Malın türlü nitelikleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
8. Hafta Dağıtım kanalları kavramı-Aracı pazarlama işletmeleri Dağıtım kanalları çeşitleri Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Dağıtım kanallarında yapılan eylemler-Toptancılık-Perakendecilik Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Dağıtım kanalının seçimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
12. Hafta Fiyatın önemi-Fiyatlama Yöntemleri Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Fiyat politikaları-Fiyatlama süreci Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Satış çabaları kavramı-Satış çabalarının türleri-İletişim kuramı ve Pazarlama Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
15. Hafta Dönem sonu sınavı
Kaynaklar
İlhan Cemalcılar, Pazarlama, Kavramlar-Kararlar, Beta Basım Yayım Dağıtım, 1996-İstanbul
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 -
PY2 3 0 0 0 -
PY4 3 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 8 3 24
Araştırma 5 2,5 12,5
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 2 10 20
Ödev 2 1 4 4
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0