Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağrı Merkezi Yönetimi CMH1411 1. Yarıyıl 2 + 1 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz-yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Erdem AKDEMİR
Dersi Verenler Öğr. Gör. Erdem AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin, çağrı merkezi sektöründe sıkça kullanılan operasyonel ve teknik kavramları öğrenmesi ve bunları pratik iş yaşamında kullanabileceği şekilde özümsemesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste Çağrı Merkezi sektöründe kullanılan teknik kavramları ve sektörün genel yapısı üzerinde durulmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Çağrı Merkezi’nin Türkiye’deki yeri, önemi ve gelişme potansiyelini, seçilmiş ülkelerden Dünya karşılaştırmaları ile birlikte anlar.
- Kişinin iş hayatında karşılaşacağı mesleki bilgilere sahip olması yoluyla işine kolay adapte olur.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Çağrı Merkezi Sektörü Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Dünyada Çağrı Merkezi Sektörü Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
3. Hafta Türkiye’de Çağrı Merkezi Sektörü Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
4. Hafta Çağrı Merkezi Temel Prensipleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
5. Hafta Çağrı Merkezi Operasyonel Tanımlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
6. Hafta Çağrı Merkezi Teknik Tanımlar Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
7. Hafta Tanımlar ve Uygulamalar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
8. Hafta Tanımlar ve Uygulamalar Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
9. Hafta Ara sınav Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
10. Hafta Çağrı Merkezinde Planlama Yönetimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
11. Hafta Çağrı Merkezinde Teknoloji Yönetimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Çağrı Merkezi Performans Yönetimi Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Çağrı Merkezinde İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Çağrı Merkezinde Kalite Yönetimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
Kaynaklar
Çağrı Merkezleri Derneği’nin internet sitesi, Datamonitor internet sitesi
Çağrı Merkezi Sektörü ile ilgili bilimsel makaleler, istatistikler, raporlar ve uzman görüşleri ve değerlendirmeleri.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
PY2 5 5 5 -
PY4 4 4 4 -
PY5 4 4 4 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 8 3 24
Araştırma 5 2 10
Ara Sınav 1 1 10 10
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0