Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama II | EEM265 | 3. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim ve , bilgisayar uygulaması |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Uğur GÜVENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı program analiz ve çözümleme, program yazabilme ve bir sonuca farklı yollardan erişebilme, verimli program yazma, yazılan programın dökümantasyonu, anlaşılır ve düzgün kurallara uygun program yazabilme yeteneğinin kazanılması ayrıca program yazıldıktan sonra programın taranıp hata ayıklanabilmesinin yapılması, mümkün olduğunca modüler bir yazılım oluşturma yeteneğinin kazandırılması amaçlanmakta ve bununla ilgili C programlama dilinde örnekler verilmektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere C programlama dili programlama mantığını oluşturmak ve bu dille nasıl program yazılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Programlamaya giriş, algoritmalar, algoritma türleri ve akış diyagramları, C programlama dilinin genel özellikleri, C editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, c dilinin yapısı, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, veri tipleri, giriş-çıkış komutları, temel ekran komutları, karar yapıları, sayaçlı döngü yapıları, koşullu döngü yapıları ve döngü çıkış komutları, dizi yapıları, tek boyutlu diziler, çok boyutlu diziler, işaretçi kavramı ve karakter dizileri, dinamik bellek kullanımı, fonksiyonlar ve fonksiyonlarda parametre kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematik ve fen bilimleri hakkında genel kavrama yeteneği edinmek ve analitik düşünme alışkanlığı kazandırmak - Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili temel konularda bilgi birikimi oluşturmak - Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama yeteneği kazandırmak. - Sistemleri analiz etme ve tasarlama yeteneği ve becerisi kazandırmak - Güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak - Mesleki sorumluluk ve etik bilinç kazanmak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Programlama dilleri ve C dilinde bir program geliştirme ve yürütme. Problemin Tanımlanması, çözümü için bir algoritma belirlenmesi, algoritmanın programlama dilleri ile ifade edilmesi, kaynak dosyaların oluşturulması, derlenmesi, bağlama işlemi ve icra edilebilir kodun bilgisayarda çalıştırılması. C Programlama Dili genel özellikleri. Borland DevC++ görsel arayüzü, menü ve kısayolların kullanımı. | |
2. Hafta | C Programlama Dili genel yapısı ve kod yazım kuralları. Çıktı ifadeleri ve veri tipleri., değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler ve girdi ifadeleri. | |
3. Hafta | C Programlama dilinde kullanılan Matematik fonksiyonlar, mantıksal ifadeler, koşul ifadeleri (if, if-else, çoklu if-else ve switch) | |
4. Hafta | C Programlama dilinde kullanılan döngüler (while, do while, goto) | |
5. Hafta | C Programlama dilinde kullanılan döngüler (for döngüsü ) | |
6. Hafta | iç içe döngüler ve örnekler | |
7. Hafta | C dilinde fonksiyonlar | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Programlama dillerinde dizi yapısı. C Programlama Dilinde tek boyutlu diziler. | |
10. Hafta | C Programlama Dilinde çok boyutlu diziler. | |
11. Hafta | C dilinde karakter dizileri ve string.h kütüphanesinin hazır komutlarının kullanımı | |
12. Hafta | C Programlama Dilinde dosya işlemleri | |
13. Hafta | C Programlama Dilinde Yapı (struct) ve Birleşim (Union). | |
14. Hafta | örnek problemlerin çözümü için c dilinde kodlama alıştırmaları |
C Programlama Dili Dr. Toros Rifat Çölkesen, papatya yayın |
Metin | EEM 265 DERS NOTU |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
Uygulama | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 6 | 2 | 12 |
Ödev 2 | 6 | 2 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |