Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri Lab I | EEM263 | 3. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Sibel YILMAZ EKİNCİ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Salih TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğru Akım elektrik devreleri ile ilgili uygulama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ölçüm aygıtları ve deneylerin tanıtılması. Kirşof’un akım ve gerilim yasalarının deneysel gösterimi. Düğüm gerilimleri, çevre akımları, süperpozisyon, Thevenin ve maksimum güç transferi yöntemlerinin deneysel uygulamaları. İşaret değiştiren, değiştirmeyen, toplayıcı ve fark alıcı işlemsel kuvvetlendirici devre uygulamaları. Seri ve paralel RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulamaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Kuramsal bilgileri laboratuvar ve proje çalışmalarıyla uygulamaya dönüştürmek - Takım içinde ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Grupların oluşturulması | |
2. Hafta | Laboratuvar ölçüm aygıtlarının ve deney föylerinin tanıtılması | |
3. Hafta | Ohm yasası ve Kirşof’un akım ve gerilim yasalarının uygulaması | |
4. Hafta | Dügüm gerilimleri yönteminin uygulaması | |
5. Hafta | Çevre akımları yönteminin uygulaması | |
6. Hafta | Süperpozisyon yönteminin uygulaması | |
7. Hafta | Thevenin/Norton eşdeğer devresinin bulunması uygulaması | |
8. Hafta | Deney raporlarının değerlendirilmesi | |
9. Hafta | Maksimum güç transferi teoreminin deneysel uygulaması | |
10. Hafta | İşaret değiştiren/değiştirmeyen, toplayıcı ve fark alıcı opamp devre uygulamaları | |
11. Hafta | Seri RL ve RC devrelerin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulaması | |
12. Hafta | Paralel RL ve RC devrelerin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulaması | |
13. Hafta | Seri ve Paralel RLC devrelerin doğal ve basamak cevaplarının deneysel uygulaması | |
14. Hafta | Mazeretli öğrenciler için telafi deneylerinin yapılması |
[1].Dersi veren öğretim üyesinin hazırladığı deney föyleri kullanılacaktır. |
N. Ertuğrul, LabVIEW for Electric Circuits, Machines, Drives, and Laboratories, Prentice Hall Yay., 2002. |
J.W. Nilsson, S.A. Riedel, Electric Circuits, Prentice Hall Yay., 2004 |
W. Hayt, J. Kemmerly, S. Durbin, Engineering Circuit Analysis, Mc Graw-Hill, 2012. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|
PY5 | 1 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 2 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |