Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Dili ve Edebiyatının Öğretimi | TDE476 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım Tekniği |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. MEHMET HAZAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Dili ve Edebiyatının temel bilgilerini öğreterek edebî metinleri anlayıp yorumlayabilme, Türk Dili ve Edebiyatı alanında araştırma yapabilme becerisi kazandımak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Türk Edebiyatı tarihi. Dil bilgisi kuralları. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisi. İletişim becerisi. Araştırma-Sorgulama becerisi. Metin incelemeleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma becerisi kazandırır. - Sanat eserinden zevk almanın yollarını öğretir. - Eleştirel düşünme becerisi kazandırır. - Yaratıcı düşünme becerisi kazandırır. - İletişim becerisi kazandırır. - Araştırma-Sorgulama becerisi kazandırır. - Çözümleme ve araştırma yapmayı planlar. - Metinleri benzerleriyle karşılaştırma yaptırır. - Edebî Metindeki kavramlar hakkında düşündüklerini nedenleriyle açıklamayı sağlar. - Edebî Metnin tema çevresinde nasıl oluştuğunu öğretir. - Temel düşünceyi destekleyen yardımcı düşünceleri ayırmayı sağlar. - Metindeki olayla kişi, mekân ilişkisini belirlemeyi öğretir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
0. Hafta | Metin İncelemeleri | |
0. Hafta | Metin İncelemeleri | |
1. Hafta | Edebiyatın tanımı ve işlevleri | |
2. Hafta | Kültür-Dil-Edebiyat İlişkisi | |
3. Hafta | Türk Edebiyatı tarihinin dönemleri | |
4. Hafta | Edebi Türler | |
5. Hafta | Edebi akımlar | |
6. Hafta | Edebiyat Eleştirisi | |
7. Hafta | Edebiyat Bilimin Yöntemleri | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Metin İncelemeleri | |
10. Hafta | Metin İncelemeleri | |
11. Hafta | Metin İncelemeleri | |
12. Hafta | Metin İncelemeleri | |
13. Hafta | Metin İncelemeleri | |
14. Hafta | Metin İncelemeleri |
Erdem, Mehmet Dursub ve Akkaya, Ahmet (2018), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi,Ankara: Pegem Akademi. |
• Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretim Türk Edebiyat, dil ve Anlatma dersleri Öğretim Programı, Ankara, 2005 |
• Prof.Dr.İlhan Genç Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |