Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Dili ve Edebiyatının Öğretimi TDE476 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım Tekniği
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET HAZAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk Dili ve Edebiyatının temel bilgilerini öğreterek edebî metinleri anlayıp yorumlayabilme, Türk Dili ve Edebiyatı alanında araştırma yapabilme becerisi kazandımak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Türk Edebiyatı tarihi. Dil bilgisi kuralları. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisi. İletişim becerisi. Araştırma-Sorgulama becerisi. Metin incelemeleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma becerisi kazandırır.
- Sanat eserinden zevk almanın yollarını öğretir.
- Eleştirel düşünme becerisi kazandırır.
- Yaratıcı düşünme becerisi kazandırır.
- İletişim becerisi kazandırır.
- Araştırma-Sorgulama becerisi kazandırır.
- Çözümleme ve araştırma yapmayı planlar.
- Metinleri benzerleriyle karşılaştırma yaptırır.
- Edebî Metindeki kavramlar hakkında düşündüklerini nedenleriyle açıklamayı sağlar.
- Edebî Metnin tema çevresinde nasıl oluştuğunu öğretir.
- Temel düşünceyi destekleyen yardımcı düşünceleri ayırmayı sağlar.
- Metindeki olayla kişi, mekân ilişkisini belirlemeyi öğretir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
0. Hafta Metin İncelemeleri
0. Hafta Metin İncelemeleri
1. Hafta Edebiyatın tanımı ve işlevleri
2. Hafta Kültür-Dil-Edebiyat İlişkisi
3. Hafta Türk Edebiyatı tarihinin dönemleri
4. Hafta Edebi Türler
5. Hafta Edebi akımlar
6. Hafta Edebiyat Eleştirisi
7. Hafta Edebiyat Bilimin Yöntemleri
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Metin İncelemeleri
10. Hafta Metin İncelemeleri
11. Hafta Metin İncelemeleri
12. Hafta Metin İncelemeleri
13. Hafta Metin İncelemeleri
14. Hafta Metin İncelemeleri
Kaynaklar
Erdem, Mehmet Dursub ve Akkaya, Ahmet (2018), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi,Ankara: Pegem Akademi.
• Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretim Türk Edebiyat, dil ve Anlatma dersleri Öğretim Programı, Ankara, 2005
• Prof.Dr.İlhan Genç Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 DK12 Ölçme Yöntemi
PY1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Toplam İş Yükü 60
Dersin AKTS Kredisi 5,0