Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçenin Öğretimi TDE473 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Öğrenci katılımlı, anlatım methodu
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ
Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ
Dersi Verenler Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere, bugün ve yetişkin olarak gelecekte, dil kullanımı açısından her türlü beklentiye karşılık verebilecek becerileri kazandırmak, öğrencileri dil becerisi ile üstesinden gelinebilecek her türlü duruma karşı hazırlamak.
Dersin İçeriği Dil, Dilin Tanımı ve Doğuşu, Dil ve Çocuk, Dil ve Etki Alanları, Dil ve Çocuk, Ana Dilinin Tanımı, Ana Dili Öğretiminin Tarihi Gelişimi, Türkiye'de Ana Dili Öğretimi Programları, İlk Okuma ve Yazma Öğretimi,Okuma ve Anlama Öğretimi, Konuşma Öğretimi, Dinleme-İzleme Öğretimi, Yazma Öğretimi, Dil Bilgisi Öğretimi
Ders Öğrenme Kazanımları - Dilin tanımını ve doğuşunu bilir.
- Ana dili öğretiminde kullanılan alternatif yöntemleri bilir.
- Türkiyedeki ana dili öğretimi programlarını bilir.
- Okuma ve anlama, konuşma ve yazma öğretimini bilir.
- Programa göre dil bilgisi öğretimini bilir.
- Çocukta dil gelişimine yönelik kuramları bilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dilin Tanımı ve Doğuşu
2. Hafta Dil ve Etki Alanları
3. Hafta Ana Dili Öğretimi
4. Hafta Ana Dili Öğretiminde Kullanılan Alternatif Yöntemler
5. Hafta Türkiye'de Ana Dili Öğretim Programları
6. Hafta Okuma ve Anlama Öğretimi
7. Hafta Konuşma Öğretimi
8. Hafta Vize
9. Hafta Dinleme-İzleme Öğretimi
10. Hafta İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
11. Hafta Kelime Öğretimi
12. Hafta Yazma Öğretimi
13. Hafta Programa Göre Dil Bilgisi Öğretimi
14. Hafta Ölçme ve Değerlendirme
Kaynaklar
Adalı, Oya (1983), "Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üzerine, Türk Dili (Dil Öğretim Özel Sayısı), s.379-380. Akarsu, Bedia (1955) Wilhelm Von Humboldt'ta Dil-Kültür Bağlantısı: İstanbul: İstanbul Matbaası.Aksan, Doğan (1998). Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını. İstanbul: Bilgi. Başkan, Özcan ((1988). Bildirişim İnsan-Dili ve Ötesi. İstanbul: Altın Kitaplar. Demirel, Özcan (1996). Türkçe Programı ve Öğretimi. Ankara: Kardeş Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Toplam İş Yükü 74
Dersin AKTS Kredisi 5,0