Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçenin Öğretimi | TDE473 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Öğrenci katılımlı, anlatım methodu |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, bugün ve yetişkin olarak gelecekte, dil kullanımı açısından her türlü beklentiye karşılık verebilecek becerileri kazandırmak, öğrencileri dil becerisi ile üstesinden gelinebilecek her türlü duruma karşı hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Dil, Dilin Tanımı ve Doğuşu, Dil ve Çocuk, Dil ve Etki Alanları, Dil ve Çocuk, Ana Dilinin Tanımı, Ana Dili Öğretiminin Tarihi Gelişimi, Türkiye'de Ana Dili Öğretimi Programları, İlk Okuma ve Yazma Öğretimi,Okuma ve Anlama Öğretimi, Konuşma Öğretimi, Dinleme-İzleme Öğretimi, Yazma Öğretimi, Dil Bilgisi Öğretimi |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Dilin tanımını ve doğuşunu bilir. - Ana dili öğretiminde kullanılan alternatif yöntemleri bilir. - Türkiyedeki ana dili öğretimi programlarını bilir. - Okuma ve anlama, konuşma ve yazma öğretimini bilir. - Programa göre dil bilgisi öğretimini bilir. - Çocukta dil gelişimine yönelik kuramları bilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dilin Tanımı ve Doğuşu | |
2. Hafta | Dil ve Etki Alanları | |
3. Hafta | Ana Dili Öğretimi | |
4. Hafta | Ana Dili Öğretiminde Kullanılan Alternatif Yöntemler | |
5. Hafta | Türkiye'de Ana Dili Öğretim Programları | |
6. Hafta | Okuma ve Anlama Öğretimi | |
7. Hafta | Konuşma Öğretimi | |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | Dinleme-İzleme Öğretimi | |
10. Hafta | İlk Okuma ve Yazma Öğretimi | |
11. Hafta | Kelime Öğretimi | |
12. Hafta | Yazma Öğretimi | |
13. Hafta | Programa Göre Dil Bilgisi Öğretimi | |
14. Hafta | Ölçme ve Değerlendirme |
Adalı, Oya (1983), "Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üzerine, Türk Dili (Dil Öğretim Özel Sayısı), s.379-380. Akarsu, Bedia (1955) Wilhelm Von Humboldt'ta Dil-Kültür Bağlantısı: İstanbul: İstanbul Matbaası.Aksan, Doğan (1998). Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını. İstanbul: Bilgi. Başkan, Özcan ((1988). Bildirişim İnsan-Dili ve Ötesi. İstanbul: Altın Kitaplar. Demirel, Özcan (1996). Türkçe Programı ve Öğretimi. Ankara: Kardeş Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |