Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Türk Edebiyatı VIII TDE410 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatım ve öğrenci katılım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Emin ULUDAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı 1950 yılından günümüze Türk roman ve hikâyesinin genel özellikleri açıklanır, devrin genel özellikleri ile edebi ürünleri arasında ilişki kurulur, örnek metinlerle tanıtılır, öğrencinin metni anlama, yorumlama, yazarla toplum arasındaki ilişkiyi kavraması sağlanılır, sosyal ve fikri gelişmeler edebi metinlerden yola çıkarak takip edilir.
Dersin İçeriği 1950’den günümüze Türkiye’nin sosyal ve siyasi yapısı. 1950’den günümüze edebiyatın genel değerlendirilmesi. Postmodern romanın tarihi ve genel özellikleri. Kadın romancılar ve eserleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1950 sonrası Türkiye’nin genel durumu hakkında bilgi sahibi olur.
- 1950 sonrası edebiyatın genel durumunu bilir.
- 1950’den bugüne yazarlar hakkında bilgi sahibi olur.
- 1950 sonrası edebiyatta işlenen konuları ve edebi akımları bilir
- 1950 sonrası Türk edebiyatının önde gelen yazarlarını bilir.
- 1950 sonrası yazılan roman ve hikâyeleri tahlil eder.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta 1950’den günümüze Türkiye’nin sosyal ve siyasi yapısı
2. Hafta 1950’den günümüze edebiyatın genel değerlendirilmesi
3. Hafta 1950 sonrasında ortaya çıkan modern romanın özellikleri ve dünyadaki örnekleri
4. Hafta Oğuz Atay ve Edebî Kişiliği
5. Hafta Oğuz Atay ve Tutunamayanlar
6. Hafta Postmodern romanın tarihi ve genel özellikleri
7. Hafta Postmodern romanda kullanılan anlatım teknikleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Orhan Pamuk’un romanlarında postmodernist unsurlar
10. Hafta Büyülü Gerçekçilik ve roman örnekleri
11. Hafta Kadın romancılar ve eserleri
12. Hafta 1950 Sonrası Türk hikâyeciliğinin özellikleri
13. Hafta Adalet Ağaoğlu’nun hikâyeciliği
14. Hafta Son dönem Türk hikâyeciliğinin özellikleri ve Hasan Ali Toptaş
Kaynaklar
• Şükran Kurdakul, Çağdaş Türk Edebiyatı Cumhuriyet Dönemi • Yüksel Topaloğlu, Anka Kuşunun Gördükleri • Mesut Varlık Efendime Söyleyeyim (Hasan Ali Toptaş) • Şerif Aktaş, Cumhuriyet Devri Türk Edebiyatı İnci, Enginün Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Ahmet Hamdi Tanpınar Edebiyat Üzerine Makaleler Ahmet, Oktay Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı (1923-1950) Alemdar Yalçın, Siyasal ve Sosyal Değişimler Açısından Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı(1946-2000) Ömer Lekesiz, Yeni Türk Edebiyatında Öykü • Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 1-2-3, Dergâh Yayınları. • Nihat Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, 2. cilt, Kültür Bakanlığı. • Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, Dergah Yayınları. • Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi, İstanbul Üniversitesi Ed. Fak. Yayını. • Ramazan Korkmaz, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 -
PY2 2 0 0 0 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 -
PY7 2 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1,5 21
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 137
Dersin AKTS Kredisi 6,0