Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Edebiyatı VI TDE406 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrenciyi anonim halk şiiri ve tekke şiiri hakkında yaratıcı, icra, icra ortamı, dinleyici, tür, şekil ve ürünler esasında bilgilendirmek; sadece belli zümrelere değil de toplumun geneline hitap eden tekke şiirinin Türk inanç ve düşünce sistemini öğrenmede önemli bir kaynak olduğunu idrak ettirmek.
Dersin İçeriği Anonim halk şiiri ile tekke şiirini yaratım ve icra şartları, anonim halk şiiri ile tekke şiirinin içerikleri, biçimsel özellikleri, işlevleri ve temsilcileri
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci anonim halk şiiri ile tekke şiirini yaratım ve icra şartları, içerikleri, biçimsel özellikleri, işlevleri ve temsilcileri açısından inceleyip yorumlayabilecektir.
- Ders iki aşamadan oluşmaktadır, birinci aşamada öğrenci geçiş dönemi kavramını ve bu dönemlerde yapılan uygulamaları ve geçmişten günümüze süregelen inanışları tanır, bunların nasıl ve niçin oluştuğunu öğrenir, ayrıca bu yaratmaların toplum için önemini kavrar. İkinci aşamada ise geleneksel hayatta oluşturulmuş tiyatro şekilleriyle tanışır. Meddahlık, Karagöz ve Ortaoyunu gibi batı tiyatrosundan bağımsız olarak oluşmuş, farklı tekniğe ve içeriğe sahip oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Türküler, Ağıtlar, Ninniler
2. Hafta Maniler
3. Hafta Bilmeceler
4. Hafta Tekerlemeler
5. Hafta Tasavvufun ortaya çıkışı, gelişimi ve kaynakları
6. Hafta Eski Türk inanç sistemi, Türkler, İslamiyet ve Tasavvuf
7. Hafta İcra ortamı ve işlevleri açısından tekke şiiri
8. Hafta Tekke şiirinin nazım şekilleri ve türleri
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Türkistan ve Anadolu’da Tasavvuf ve Tekke Şiiri: Ahmet
11. Hafta Yesevi ve Yunus Emre
12. Hafta Abdallar (Kaygusuz Abdal, vb.)
13. Hafta Genel Tekrar ve Değerlendirme
14. Hafta Genel Tekrar ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ömer Asım Aksoy, Atasözü ve Deyimler Sözlüğü 1 Atasözleri Sözlüğü, TDK Yay., Ankara 1965.
Ömer Asım Aksoy, "Atasözleri, Deyimler", Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten-1962, TDK Yay., Ankara 1962.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 -
PY2 2 0 0 -
PY3 3 0 0 -
PY4 3 0 0 -
PY5 1 0 0 -
PY6 3 0 0 -
PY7 5 0 0 -
PY8 4 0 0 -
PY9 4 0 0 -
PY10 1 0 0 -
PY11 3 0 0 -
PY12 3 0 0 -
PY13 3 0 0 -
PY14 3 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 3,0