Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eski Türk Edebiyatı VII TDE401 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İlhan GENÇ
Prof. Dr. İlhan GENÇ
Dersi Verenler Prof. Dr. İlhan GENÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı XVII. yüzyılın genel siyasi, sosyal ve kültürel hayatı içinde edebi ürün veren şahsiyetler ve eserlerinden yola çıkılarak dönemin edebî hayatının ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği XVII. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun genel siyasi ve kültürel yapısı. Bu yüzyıldaki edebi anlayış. Yüzyıldaki önemli edebî şahsiyetler. Nefî ve Türk edebiyatındaki önemi. Naili ve Türk edebiyatındaki önemi. Neşâtî ve Türk edebiyatındaki önemi. Yüzyılın diğer şahsiyetleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - XVII. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun genel siyasi ve kültürel yapısını bilir.
- Bu yüzyıldaki edebi anlayış hakkında bilgi sahibi olur.
- Yüzyıldaki önemli edebî şahsiyetleri bilir.
- Dönemde yazılmış bir şiiri yorumlar.
- Nef’î ve Türk edebiyatındaki önemini bilir.
- Nailî ve Türk edebiyatındaki önemini bilir.
- Neşatî ve Türk edebiyatındaki önemini bilir.
- Nâbî ve Türk edebiyatındaki önemini bilir.
- Yüzyılın diğer şahsiyetlerini bilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta XVII. Yüzyılın genel siyasi yapısına bakış
2. Hafta XVII. Yüzyılın genel edebi hayatı
3. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Nef’i
4. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Nef’i
5. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Nef’i
6. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Naili
7. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Nailî
8. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Nâbî
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Nâbî
11. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı:Neşatî
12. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Neşati
13. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Evliya Çelebi
14. Hafta XVII. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Evliya Çelebi
Kaynaklar
• Eski Türk Edebiyatı El Kitabı (Ed. Mustafa İsen) Grafiker, Ankara, 2009.
• Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Tarihi – Klasik Dönem, İlhan Genç, İzmir, 2010
"Divan Edebiyatı”, Ömer Faruk Akün, Diyanet İslam Ansiklopedisi, C.IX, s. 389-427, İstanbul, 1994.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Dersin AKTS Kredisi 6,0