Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Edebiyatı IV TDE308 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Mitlerin halk edebiyatı ve halk bilimi içindeki yeri kavratılacaktır. Türklerde dünya tasavvuru nasıl gelişmiştir sorusu tartışılacaktır. Mitlerin inanç ve düşünce sistemlerinin oluşum ve gelişimindeki rolü öğretilecektir.
Dersin İçeriği Mitlerin inanç ve düşünce sistemi içerisindeki yeri ve önemi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci mitlerin inanç ve düşünce sistemi içerisinde önemli bir yer işgal ettiğini, mitleri inceleyip yorumlamanın insanlığın inanç ve düşünce sistemlerini öğrenme çabası anlamına geldiğini, mitlerin sadece fantastik ve olağanüstü unsurlardan oluşmadığını, doğru açılardan yaklaşıldığı takdirde bir anlam ve değer içerdiğini anlayacaktır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Mitin tanımı, işlevleri, konu ve türleri hakkında ayrıntılı bilgi
2. Hafta Mitin tanımı, işlevleri, konu ve türleri hakkında ayrıntılı bilgi vermeye devam etme,
3. Hafta Mitlerin inanç ve düşünce sistemleri içindeki yeri,
4. Hafta Mitlerin diğer anlatı türleriyle (masal, efsane, destan) ilişkileri,
5. Hafta Türk yaratılış, tufan ve kıyamet mitleri hakkında bilgi veren kaynaklar, bu tür mistik metinler üzerinde karşılaştırmalı inceleme ve değerlendirmeler,
6. Hafta Yaratılış, tufan ve kıyamet mitleriyle ilgili inceleme ve değerlendirme.
7. Hafta Yaratılış, tufan ve kıyamet mitleriyle ilgili inceleme ve değerlendirme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Destan nedir, nasıl oluşur, konu, tür ve biçim özellikleri,
10. Hafta Destan nedir, nasıl oluşur, konu, tür ve biçim özellikleri,
11. Hafta Destanın diğer anlatı türleriyle (mit, masal, efsane, halk hikâyesi) ilişkisi,
12. Hafta Destanı meydana getirip anlatan sanatkâr, yetişme biçimi, anlatım ortamı, anlatım zamanı ve tarzı, destanın ve destancının toplumsal işlevi,
13. Hafta Türk destanlarının yayılma alanları ve destanları sınıflandırma çalışmaları
14. Hafta Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Mircea Eliade, Mitlerin Özellikleri, Simavi, İstanbul 1993.
Mircea Eliade, Şamanizm, İmge Yay., Ankara 1999.
Mircea Eliade, İmgeler Simgeler, Gece Yay., Ankara 1992.
Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, 3 c., Kabalcı Yay., İstanbul 2003.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 -
PY2 1 0 -
PY3 1 0 -
PY4 2 0 -
PY5 2 0 -
PY6 2 0 -
PY7 5 0 -
PY8 3 0 -
PY9 3 0 -
PY10 1 0 -
PY11 4 0 -
PY12 5 0 -
PY13 5 0 -
PY14 5 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 3,0