Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Edebiyatı IV | TDE308 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mitlerin halk edebiyatı ve halk bilimi içindeki yeri kavratılacaktır. Türklerde dünya tasavvuru nasıl gelişmiştir sorusu tartışılacaktır. Mitlerin inanç ve düşünce sistemlerinin oluşum ve gelişimindeki rolü öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Mitlerin inanç ve düşünce sistemi içerisindeki yeri ve önemi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci mitlerin inanç ve düşünce sistemi içerisinde önemli bir yer işgal ettiğini, mitleri inceleyip yorumlamanın insanlığın inanç ve düşünce sistemlerini öğrenme çabası anlamına geldiğini, mitlerin sadece fantastik ve olağanüstü unsurlardan oluşmadığını, doğru açılardan yaklaşıldığı takdirde bir anlam ve değer içerdiğini anlayacaktır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Mitin tanımı, işlevleri, konu ve türleri hakkında ayrıntılı bilgi | |
2. Hafta | Mitin tanımı, işlevleri, konu ve türleri hakkında ayrıntılı bilgi vermeye devam etme, | |
3. Hafta | Mitlerin inanç ve düşünce sistemleri içindeki yeri, | |
4. Hafta | Mitlerin diğer anlatı türleriyle (masal, efsane, destan) ilişkileri, | |
5. Hafta | Türk yaratılış, tufan ve kıyamet mitleri hakkında bilgi veren kaynaklar, bu tür mistik metinler üzerinde karşılaştırmalı inceleme ve değerlendirmeler, | |
6. Hafta | Yaratılış, tufan ve kıyamet mitleriyle ilgili inceleme ve değerlendirme. | |
7. Hafta | Yaratılış, tufan ve kıyamet mitleriyle ilgili inceleme ve değerlendirme | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Destan nedir, nasıl oluşur, konu, tür ve biçim özellikleri, | |
10. Hafta | Destan nedir, nasıl oluşur, konu, tür ve biçim özellikleri, | |
11. Hafta | Destanın diğer anlatı türleriyle (mit, masal, efsane, halk hikâyesi) ilişkisi, | |
12. Hafta | Destanı meydana getirip anlatan sanatkâr, yetişme biçimi, anlatım ortamı, anlatım zamanı ve tarzı, destanın ve destancının toplumsal işlevi, | |
13. Hafta | Türk destanlarının yayılma alanları ve destanları sınıflandırma çalışmaları | |
14. Hafta | Genel tekrar ve değerlendirme |
Mircea Eliade, Mitlerin Özellikleri, Simavi, İstanbul 1993. |
Mircea Eliade, Şamanizm, İmge Yay., Ankara 1999. |
Mircea Eliade, İmgeler Simgeler, Gece Yay., Ankara 1992. |
Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, 3 c., Kabalcı Yay., İstanbul 2003. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 2 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | - |
PY4 | 2 | 0 | - |
PY5 | 2 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |