Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Edebiyatı III TDE307 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU
Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Halk hikâyesi, masal ve fıkra gibi türlerin tür özelliklerini belirlemek, anlatıcıları ve anlatım ortamları üzerinde değerlendirmek yapmak ve özellikle Dede Korkut ve Köroğlu gibi geçiş dönemi ürünlerinin tür özelliklerini tespit etmek.
Dersin İçeriği Halk anlatıları kavramı. Halk hikâyesi, masal ve fıkra türlerinin özellikleri. Bu türlerle ilgili teorik bilgiler. Halk hikâyeleri masal ve fıkra metinleri üzerinde yapılan çalışmalar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Bu ders öğrencinin halk anlatılarını tanımasını, halk hikâyesi, masal ve fıkra türlerinin özelliklerini kavramasını sağlar. Bu türlerle ilgili olarak verilen teorik bilgilerin yanı sıra halk hikâyeleri masal ve fıkra metinleri üzerinde yapılan çalışmalar, öğrencinin metinleri anlama, yorumlama ve belirli yöntemlerle inceleyebilme yeteneğini de geliştirir.
- Bu ders öğrencinin halk anlatılarını tanımasını, halk hikâyesi, masal ve fıkra türlerinin özelliklerini kavramasını sağlar. Bu türlerle ilgili olarak verilen teorik bilgilerin yanı sıra halk hikâyeleri masal ve fıkra metinleri üzerinde yapılan çalışmalar, öğrencinin metinleri anlama, yorumlama ve belirli yöntemlerle inceleyebilme yeteneğini de geliştirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Destandan halk hikâyesine geçiş sürecinde Dede Korkut Kitabı ve Köroğlu Destanı
2. Hafta Dede Korkut Kitabı üzerine yapılan çalışmalar
3. Hafta Dede Korkut Kitabı’nın nüshaları ve tarihi kaynakları
4. Hafta Dede Korkut Kitabı’nda yer alan hikâyeler, özellikleri
5. Hafta Dede Korkut Kitabı’ndaki hikâyeler üzerinde incelemeler
6. Hafta Köroğlu Destanı’nın oluşumu ve gelişimi
7. Hafta Halk hikâyesi kavramı,
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Köroğlu kolları
10. Hafta Türkiye’de halk hikâyeleri üzerine yapılan çalışmalar
11. Hafta Halk hikâyelerinin tür özellikleri, âşık edebiyatı-halk hikâyesi ilişkisi
12. Hafta Masal türü ve özellikleri
13. Hafta Masal metinleri üzerinde incelemeler
14. Hafta Fıkra türü ve fıkra tipi, Nasrettin Hoca, Bektaşi gibi fıkra tipleri ve fıkraları
Kaynaklar
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı
Pertev Naili Boratav, Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 -
PY2 1 0 -
PY3 1 0 -
PY4 1 0 -
PY5 2 0 -
PY6 3 0 -
PY7 5 0 -
PY8 3 0 -
PY9 4 0 -
PY10 1 0 -
PY11 3 0 -
PY12 5 0 -
PY13 5 0 -
PY14 5 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 3,0