Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Edebiyatı III | TDE307 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Mümin TOPCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Halk hikâyesi, masal ve fıkra gibi türlerin tür özelliklerini belirlemek, anlatıcıları ve anlatım ortamları üzerinde değerlendirmek yapmak ve özellikle Dede Korkut ve Köroğlu gibi geçiş dönemi ürünlerinin tür özelliklerini tespit etmek. |
Dersin İçeriği | Halk anlatıları kavramı. Halk hikâyesi, masal ve fıkra türlerinin özellikleri. Bu türlerle ilgili teorik bilgiler. Halk hikâyeleri masal ve fıkra metinleri üzerinde yapılan çalışmalar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bu ders öğrencinin halk anlatılarını tanımasını, halk hikâyesi, masal ve fıkra türlerinin özelliklerini kavramasını sağlar. Bu türlerle ilgili olarak verilen teorik bilgilerin yanı sıra halk hikâyeleri masal ve fıkra metinleri üzerinde yapılan çalışmalar, öğrencinin metinleri anlama, yorumlama ve belirli yöntemlerle inceleyebilme yeteneğini de geliştirir. - Bu ders öğrencinin halk anlatılarını tanımasını, halk hikâyesi, masal ve fıkra türlerinin özelliklerini kavramasını sağlar. Bu türlerle ilgili olarak verilen teorik bilgilerin yanı sıra halk hikâyeleri masal ve fıkra metinleri üzerinde yapılan çalışmalar, öğrencinin metinleri anlama, yorumlama ve belirli yöntemlerle inceleyebilme yeteneğini de geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Destandan halk hikâyesine geçiş sürecinde Dede Korkut Kitabı ve Köroğlu Destanı | |
2. Hafta | Dede Korkut Kitabı üzerine yapılan çalışmalar | |
3. Hafta | Dede Korkut Kitabı’nın nüshaları ve tarihi kaynakları | |
4. Hafta | Dede Korkut Kitabı’nda yer alan hikâyeler, özellikleri | |
5. Hafta | Dede Korkut Kitabı’ndaki hikâyeler üzerinde incelemeler | |
6. Hafta | Köroğlu Destanı’nın oluşumu ve gelişimi | |
7. Hafta | Halk hikâyesi kavramı, | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Köroğlu kolları | |
10. Hafta | Türkiye’de halk hikâyeleri üzerine yapılan çalışmalar | |
11. Hafta | Halk hikâyelerinin tür özellikleri, âşık edebiyatı-halk hikâyesi ilişkisi | |
12. Hafta | Masal türü ve özellikleri | |
13. Hafta | Masal metinleri üzerinde incelemeler | |
14. Hafta | Fıkra türü ve fıkra tipi, Nasrettin Hoca, Bektaşi gibi fıkra tipleri ve fıkraları |
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı |
Pertev Naili Boratav, Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | - |
PY5 | 2 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |