Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eski Türk Edebiyatı VI TDE302 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Eda TOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı XVI. yüzyılın genel siyasi, sosyal ve kültürel hayatı içinde edebi ürün veren şahsiyetler ve eserlerinden yola çıkılarak dönemin edebî hayatının ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği XVI. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun genel siyasi ve kültürel yapısı. Bu yüzyıldaki edebi anlayış. Yüzyıldaki önemli edebî şahsiyetler. Baki ve Türk edebiyatındaki önemi. Ruhî ve Türk edebiyatındaki önemi. Zatî ve Türk edebiyatındaki önemi. Yüzyılın diğer şahsiyetleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - XVI. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun genel siyasi ve kültürel yapısını bilir.
- Bu yüzyıldaki edebi anlayış hakkında bilgi sahibi olur.
- Yüzyıldaki önemli edebî şahsiyetleri bilir.
- Dönemde yazılmış bir şiiri yorumlar.
- Baki ve Türk edebiyatındaki önemini bilir.
- Ruhî ve Türk edebiyatındaki önemini bilir.
- Zatî ve Türk edebiyatındaki önemini bilir.
- Hayalî ve Türk Edebiyatındaki önemi hakkında bilgi sahibi olur.
- Dönemin diğer şahsiyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta XVI. Yüzyılın genel siyasi yapısına bakış
2. Hafta XVI. Yüzyılın genel edebi hayatı
3. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Baki
4. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Baki
5. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Baki
6. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Baki
7. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Baki
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Ruhi-i Bağdadî
10. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Taşlıcalı Yahya Bey
11. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Hayalî
12. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Zatî
13. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Latifi Tezkiresi
14. Hafta XVI. Yüzyıl Türk Edebiyatı: Latifi Tezkiresi
Kaynaklar
Eski Türk Edebiyatı El Kitabı (Ed. Mustafa İsen) Grafiker, Ankara, 2009
Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Tarihi – Klasik Dönem, İlhan Genç, İzmir, 2010
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Kısa Sınav 2 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Dersin AKTS Kredisi 6,0