Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Bilgileri I | TDE107 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Orhan KILIÇARSLAN Doç. Dr. Orhan KILIÇARSLAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Orhan KILIÇARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klasik Türk edebiyatında kullanılan aruz vezninin önemi, fonksiyonu ve en sık kullanılan aruz kalıplarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Hece ölçüsü, redif, kafiye. Aruz vezni. Aruz kalıpları. Klasik Türk Edebiyatı nazım şekilleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Hece ölçüsünü öğrenir ve şiirlere uygular. - Kafiye ve Redif bulmayı öğrenir. - Aruz vezni hakkında fikir sahibi olur. - Aruz veznini öğrenir ve şiirler üzerinde uygular. - Nazım şekilleri kavramlarını öğrenir. - Nazım şekillerini birbirinden ayırt etmeyi öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Hece Ölçüsü | |
2. Hafta | Redif, Kafiye | |
3. Hafta | Redif ve Kafiye uygulamaları | |
4. Hafta | Aruz Vezni | |
5. Hafta | Aruz Vezni | |
6. Hafta | Aruz Vezni | |
7. Hafta | Aruz vezni uygulamaları | |
8. Hafta | Aruz vezni uygulamaları | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Nazım Şekilleri: Gazel | |
11. Hafta | Nazım Şekilleri: Kaside-Mesnevi | |
12. Hafta | Nazım Şekilleri: Musammatlar | |
13. Hafta | Nazım Şekilleri: Musammatlar | |
14. Hafta | Nazım Şekilleri: Musammatlar |
• Edebiyat Bilimi (Kuramlar-Akımlar-Yöntemler), İlhan Genç, İzmir, 2008. |
Dilçin, Cem. (2016), Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları |
• Eski Türk Edebiyatı El Kitabı (Ed. Mustafa İsen) Grafiker, Ankara, 2009. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |